Mijn favoriete haarproducten





Dit zijn mijn favoriete haarproducten die ik bijna dagelijks gebruik. Ik heb lang, stijl (bruin) haar en dus zal niet alles even relevant zijn voor iedereen.
1. Catwalk by Tigi Blow Out Balm. Een glinsterende doorschijnende balsem die super lekker ruikt. Je moet er slechts een beetje van op je hand doen, wat uitsmeren en dan door je haar gaan met je vingers en het verspreiden. Het zorgt ervoor dat je haar glanst en mooi glad wordt bij het föhnen. Ik vind het ook gewoon superlekker ruiken :)
2. Catwalk by Tigi Haute Iron Spray. Dit is een spray die je haar doet glanzen en het beschermt tegen de hitte van styling apparaten (haardroger/ krultang/ rollers / stijltang). Je moet hem in je haar sprayen voor je die apparten gebruikt, weliswaar, maar als je hem erna nog eens (niet te veel) gebruikt op droog haar, glanst het nog meer.
3. Catwalk by Tigi Root Boost Spray. Deze spray is een zeer geconcentreerde, koud aanvoelende mousse die je aan je haarwortels moet spuiten terwijl je je natte haar continu verdeelt in een andere richting, zodat je overal volume creëert. Na het drogen heb je volumineus haar, én het ruikt lekker!
4. Rockaholic (Tigi) Rock Out Shine Blaster. Dit is een klein fluoblauw flesje met een soort gelachtige olie die echt hemels ruikt, een beetje naar bubblegum. Je kan hem op nat haar aanbrengen of droog haar; door hem in je handen te wrijven en over je haaruiteinden te gaan. Pas op dat je er niet te veel van gebruikt en dat je niet boven aan je hoofd komt, want het is olie en kan je haar vet laten lijken of plat laten worden als je het niet enkel op de uiteinden gebruikt. Op je haaruiteinden mag je olie doen, want die zijn sowieso droger en mogen ook glanzend zijn.
5. New Wave Volume Mousse (Wella). Deze mousse beschermt je haar tegen de hitte van styling apparaten én zorgt voor volume. Als ik niet de Root Boost Spray gebruik, gebruik ik deze, die ik al veel langer ken. De mousse is heel luchtig en voelt superzacht aan. Je moet hem aanbrengen aan je haarwortels door wat product tussen je vingers te verdelen en door je haar te gaan vlak bij je hoofdhuid. Zorg dat je niet teveel op dezelfde plaats gebruikt, want dat voel je wanneer je haar droog is. Let er ook op dat je niet te lang wacht met je haar te drogen, want de mousse heeft warmte nodig om je haar mooi te laten vallen. Als je je haar gewoon laat drogen aan de lucht, voelt het raar en vervelend aan. Ik breng het altijd aan met mijn hoofd ondersteboven.
6. L'Oréal Elnett Haarspray. Deze haarlak is bekend, maar ik kocht de versie voor sterke fixatie en extra volume. Ik gebruik hem niet elke dag, maar alleen als ik bijzonder veel volume wil, als ik mijn haar toupeer, als ik mijn haar gekruld heb, of soms op mijn frou als ik wil dat hij perfect blijft liggen (wanneer ik hem net geknipt heb, of de kapster, en hem stijl zodat hij langer valt bv). Ik ga misschien een log maken over hoe volumineus haar te creëren!