Must have makeup-items

Dit zijn de items waarvan ik vind dat ze niet mogen ontbreken in je makeup-tas. Oftewel: als ik makeup met iemand zou gaan kopen, zou ik op zoek gaan naar deze dingen. De kleur is natuurlijk niet voor iedereen hetzelfde, en je kan ook verschillende merken kopen, maar ik laat je nu de mijne zien. Ik bedoel met must have niet dat het de absolute basics zijn voor elke dag, want bv. liquid eyeliner draag ik nooit overdag, maar dat je het in je makeuptas moet hebben zoals je ook eten in de koelkast hebt, ook al ga je niet elke dag heel je koelkast leeg eten.

1.
BB cream. Persoonlijk gebruik ik dit als dagcrème. Het is geen echte makeup, maar het doet dienst als primer voor je makeup (zie hieronder de primer voor als je liever je eigen dagcrème gebruikt ipv BB cream)

2.
Primer. Dit zorgt ervoor dat je huid mooi zacht wordt en dat je makeup beter hecht en langer blijft.

3.

Foundation. De bedoeling van foundation is dezelfde als die van alle andere makeup: mooier laten uitkomen wat je al hebt. Dus al heb je een egale huid, foundation maakt elke huid zo mooi als het kan. Niet iedereen draagt dagelijks foundation, maar ik vind het wel belangrijk om te weten welke bij je past en er een te hebben voor wanneer je het wel wil gebruiken. Persoonlijk draag ik bijna altijd foundation behalve wanneer ik thuis blijf, op reis in de zon zit (dan gebruik ik zonnepoeder dat de UV stralen blockt; zie mijn toekomstige log over summer must haves), of wanneer ik een slechte dag heb zoals bij een kater en ik wil gewoon even iets halen in de winkel. 

4.
Blush in poedervorm en een degelijke, voldoende grote, zachte blushborstel. 

5.
Crèmeblush. Ik heb crèmeblush in dezelfde kleur gekocht als mijn gewone blush, voor in de zomer. In de zomer (bijvoorbeeld op reis) is het soms te warm voor poederblush en dan is een crème lichter en het oogt ook heel mooi en natuurlijk. De kleur hecht zich aan je huid waardoor het minder snel weggaat bij warm weer (in tegenstelling tot poederblush).

6.
Fixerend transparant mineraal poeder. Dit doorzichtig poeder fixeert je makeup waardoor ze beter en langer blijft zitten en geeft de finishing touch. Het matteert ook, wat handig is om bijvoorbeeld even bij te werken wanneer je huid glanst. Het kleine poederdonsje dat inbegrepen is gebruik ik enkel om bij te werken wanneer ik niet thuis ben, maar wanneer ik me 's ochtends of voor het uitgaan opmaak, gebruik ik de grote borstel. Die verspreid het poeder veel beter. 

 7.

Een goede mascara. Ik zweer bij deze Falsies Volum' Express van Maybelline. Je krijgt er prachtige, volle, lange gekrulde wimpers van die mooi verdeeld zijn. Hij klontert ook niet behalve wanneer hij bijna leeg is. Ik vind dit echt de perfecte mascara, ook dankzij het gekromde borsteltje. Om te weten hoe ik mijn mascara aanbreng voor maximaal volle lange wimpers, lees mijn logje daarover dat ik nog zal schrijven.

8.
Concealer. Iedereen heeft weleens een dag waarop er iets verborgen moet worden. Donkere kringen onder de ogen, een rood plekje; met concealer krijg je het weg. 

9.
Anti blotting paper. Ik kocht deze vroeger van Shiseido, maar ik ben die onlangs kwijtgespeeld. Aangezien die van Shiseido vrij duur zijn en ik niet genoeg geld had om die meteen bij te gaan halen, kocht ik dan maar even snel deze van Essence in het Kruidvat. Ik moet zeggen, ze werken ook, en ze kosten amper enkele euro's. Ik gebruik dit wanneer ik uitga, want je kan niet de hele nacht je makeup bijwerken, enerzijds omdat je daar niet altijd zin of tijd voor hebt en anderzijds omdat je foundation niet oneindig opnieuw kan blijven aanbrengen over je makeup zonder dat je huid vervelend gaat voelen. De bedoeling van foundation is om als basis te leggen en niet om maar elke keer opnieuw over de rest te komen, dus ik doe dat wel een keertje opnieuw maar voor de rest van de keren gebruik ik dus deze papiertjes. Ze zorgen ervoor dat je huid niet meer blinkt (wat vaak voorkomt als het warm is, zoals bij het uitgaan en je danst).

10.
Kohlpotlood. Ik heb een grijze omdat ik zwart te hard vind en grijs mooi vind bij groene ogen.

11.
Een slijper voor je kohlpotlood. Niets is zo vervelend als je ogen proberen opmaken met een bot potlood, dus dit mag zeker niet ontbreken.

12.
Liquid eyeliner. Met vloeibare eyeliner kan je heel precies en elegant werken. Ik vind het zelf iets te scherp en hard voor overdag, vandaar dat ik hoogstens grijze kohlpotlood gebruik overdag; maar je kan je ogen er heel mooi mee opmaken om uit te gaan. Daar zal ik ook nog enkele logs over maken!

13.
Bronzer. Er bestaan verschillende soorten en kleuren van bronzer. Ik heb glinsterende bronzer voor brunettes met twee tinten. Je kan het paletje omhoog klappen, aan de onderkant van het paletje zit een spiegeltje en ligt een borsteltje. Ik gebruik dit liever niet, omdat het zeer smal is en ruwe haren heeft. Liever gebruik ik een grotere, zachte borstel, vergelijkbaar met die van mijn blush. Bronzer gebruik ik meestal alleen om uit te gaan of soms overdag als ik al wat bruin ben, voornamelijk in de zomer. Ik vind het meestal iets te glinsterend voor overdag.

14.
Wenkbrauwpotlood. Ook als je bruine wenkbrauwen hebt is het mooi wanneer je ze wat inkleurt. Zo tonen ze voller en mooier. Zorg er altijd voor dat je niet ziet dat je wenkbrauwpotlood op hebt. Het is niet de bedoeling dat je strepen ziet of dat het te nadrukkelijk wordt. Ik ga hoogstwaarschijnlijk een log schrijven over hoe je wenkbrauwen subtiel en mooi in te kleuren. Ik doe dit niet standaard aangezien ik een froe heb die eigenlijk bijna altijd over mijn wenkbrauwen valt - enkel als ik wat meer tijd in mijn makeup steek, of wanneer ik uitga. Het is ook handig dat er bij deze een klein borsteltje bijzit om je wenkbrauwen in vorm te kammen.

15.
Wenkbrauwgel. Dit zorgt ervoor dat je wenkbrauwen mooi in vorm blijven zoals je ze wil. Ik gebruik ook een gewoon wenkbrauwkammetje, dat nu net stuk is dus ik heb er geen foto van, met een wimperkammetje aan de andere kant. Dat is handig om je wimpers te scheiden zodat ze perfect afgezonderd zijn van mekaar. Deze wenkbrauwgel is doorzichtig maar er bestaat er ook met kleur. Die werkt echter niet bij mij, ik heb al bruine wenkbrauwen dus ik zie helemaal geen verschil. 

16.
Hydraterende lippenstift met een naturelle kleur. Dit gebruik je best de hele dag door om je lippen te verzorgen. Het hoeft natuurlijk geen kleur te hebben, maar ik vind dit handig en mooi. Deze kleur zie je amper, het is lichtroze.

17.
Matte bronzer. Deze gebruik ik als contouring, met een iets smallere borstel. Je gezicht countouren met een glinsterende bronzer is geen goed plan, omdat je dan een glitterbol lijkt. Contouren is het donkerder maken van bepaalde delen van het gezicht zodat andere delen beter uitkomen, bv je jukbeenderen benadrukken door er vlak onder een donkere schaduw te creëren.


 18.
Jouw eigen perfecte lippenstift. Iedereen heeft wel een lippenstiftkleur die ze het liefst draagt. Ik ben persoonlijk nog niet zo into lippenstift, dus dit is de enige die ik gebruik en ik ben er dol op. Hij lijkt op de foto tamelijk donker, maar hij zorgt er eigenlijk voor dat mijn lippen mat en lichtroze worden, bijna onzichtbaar. Ik benadruk graag mijn ogen dus hou ik ervan dat mijn lippen in een lichte, matte kleur zijn. Ik zie mijn lippen niet graag met een gloss omdat ik wel volle lippen heb maar een vrij smalle mond; en ik hou ook gewoon niet van de consistentie van gloss. Het heeft zoiets kleverigs, ook zoals het eruitziet, en ik ben iemand die veel aan haar lippen likt of er zelfs op bijt, dus gloss gaat bij mij ook veel te snel weg. 

Zo, dat waren volgens mij alle must have items die je in je makeup tas hoort te hebben! De kleur, de soort en het merk kiest iedereen voor zichzelf natuurlijk, maar ik vind het gewoon allemaal dingen die je 'moet in huis hebben' als je makeup draagt.

Liefs,
M.