NORGE, HER KOMMER VI !



Mijn zus en ik hebben een trip geboekt naar Noorwegen deze zomer! Ik ben zo ontzettend gelukkig, want ik ben DOL op Noorwegen (door Noorse films te kijken), ik ben verliefd op de Noorse taal, en Noorse acteurs :) En sinds ik Noorse blogs ontdekte, is het natuurlijk helemaal verloren. Ik weet niet of het toevallig is dat ik die gewoon allemaal vond, maar er zijn precies echt coole meisjes in Noorwegen, met allemaal mooie blogs. Ik heb me al meerdere malen laten inspireren door een van mijn favoriete Noorse blogsters.
Ik wilde dus al enkele jaren dolgraag naar Noorwegen maar om afwisselende redenen kwam het er nooit van. Ik vreesde al dat het er dit jaar weer niet van zou komen en was al aan het denken of er een manier zou zijn waarop ik alleen zou kunnen reizen zonder dat mijn ouders zich zorgen moesten maken om mij (bijvoorbeeld daar ergens gaan werken of mee gaan met een georganiseerde groep of zo) toen mijn zus blijkbaar heel graag met mij mee wou. Het begon als een euforisch kort gesprekje aan tafel ('OMG zou ge dat willen? Zou ge mee willen met mij?') en het eindigde dus in deze, bijna volledig geregelde trip ! We reizen van Brussel naar Oslo met het vliegtuig, en dan hebben we een trein trip geboekt van Oslo naar Bergen met verschillende tussenstops. Die hebben we allemaal zelf gekozen, en de hostels heb ik ook zelf gezocht en vastgelegd. Het enige dat ook nog vastligt daarnaast is een kajakvaart in Flåm. De rest, wat we daar precies gaan doen en bezoeken, zien we nog wel.
Ik ben zo EUFORISCH! Ik kan gewoon niet zeggen hoe blij ik ben dat ik eindelijk naar Noorwegen ga. En het is ook de eerste keer dat ik met mijn zus op reis ga (alleen met ons twee). Ik ben wel blij want ik heb eigenlijk wel een goede band met mijn zus en ik vind het super dat ik zoiets met haar kan delen. Vooral omdat zij ook enorm graag wil reizen en ook graag heel Noorwegen zou willen zien. 
Voorlopig beginnen we dus ongeveer rechts onder :) 

Ik ga jullie vast en zeker nog lastigvallen met shoplogjes ivm Noorwegen ;) Om te beginnen heb ik binnenkort een nieuwe compactere SLR-camera dan degene die ik nu gebruik (Nikon D90). Meer daarover volgt nog in een komend logje!

Veel liefs,
M