Binnenkort heb ik een nieuwe camera!

Ik zou graag een nieuwe camera willen, vermits mijn huidige camera eigenlijk heel erg zwaar en groot is en dus niet echt gemakkelijk in gebruik, in die zin dat het me tegenhoudt om hem mee te nemen. Ik neem hem wel altijd mee op vakantie, maar het is altijd een heel gesleur in mijn handtas om hem mee op pad te nemen. Zijn hoes maakt hem nog groter, maar ik vervoer hem echt niet zonder hoes.

Nikon D90 (mijn huidige camera)

Omdat ik het zonde vind dat ik hem zo weinig gebruik (het is een Nikon D90 trouwens), wilde ik een nieuwe kopen. Ik zou eerst de mijne verkopen en dat geld dan gebruiken voor een nieuwe maar dat zou me niet lukken vóór Noorwegen, en ik heb hem echt wel nodig tegen dan. Daarom ga ik het als verjaardagscadeau vragen, ook al is het dan vervroegd. Mijn ouders vonden het een goed idee, dus ik kijk er al enorm naar uit. Ik ben vandaag de Canon Eos 100D gaan testen in de Media Markt en hij was echt - zoals het op internet staat - SUPER licht! Echt precies wat ik zoek. Hij is super compact voor een SLR camera, en heeft toch alles wat ik zoek. Ik twijfelde eerst namelijk om de Canon Eos M te kopen, maar tot nader inzien zoek ik eigenlijk helemaal geen compactcamera meer.. Ook al is het dan zo'n speciaal model als de Eos M. Ik ben al zo gewend aan een spiegelreflex, ik heb er geen nood aan om een stapje terug te zetten en weer met maar enkele super gebruiksvriendelijke functies te werken, zoals de Eos M (hij heeft maar enkele standen, je moet via het scherm kijken, hij heeft een touch screen waar je veel te veel mee kan doen naar mijn zin, zoals de foto scherpstellen. Ik doe dat liever manueel.) Het is een aanrader voor als je bijvoorbeeld een blogger bent en je hebt totaal geen ervaring met spiegelreflexcamera's en hebt ook geen zin om je daarmee bezig te houden. Maar voor mij is het eigenlijk totaal niet interessant, zeker voor die hoge prijs.
Ik ben dus verkocht voor de 100D. Voorlopig heb ik nog de mijne (ik was zopas wel mijn geheugenkaart kwijt dus ik heb vandaag een nieuwe moeten kopen) waar ik nu nog altijd tevreden mee ben, maar toch kijk ik al uit naar die kleine Canon die ik veel vaker zal kunnen gebruiken :) !

Canon Eos 100D, foto op de hand van een man zodat je ziet hoe compact hij wel is!