Flatforms: ik begin ze nu pas te appreciëren

Soms ben ik iemand die iets koopt dat niemand wil hebben (een jeans die ik als 13jarige kocht naar voorbeeld van mijn held Kurt Cobain, waarbij ik de enige was met 'een rare smalle broek' - een lange  jeanssalopet - een flared jeans in het skinnytijderk - kakigroene Palladiums vorige zomer tot onbegrip van sommigen ('bergschoenen?') - anderhalf jaar geleden mijn zwarte glitter loafers met kwastjes ('Michael Jackson schoenen') , je snapt mijn punt). Flatforms zijn echter al enkele jaren in de mode en ik heb ze ervoor nooit willen dragen. Nu zijn ze al enkele jaren in de mode, nog steeds aanwezig, en ik vind ze plots mooi. Uit het niets.
Ziehier enkele exemplaren die mij een glimlach op het gezicht bezorgen :


Anthropologie flatforms met gouden zolen en gaatjesleer. Deze zijn eigenlijk eerder sleehakken gezien het lichte niveauverschil, maar ik vind het verschil zo miniem dat ik ze zelf beschouw als flat :) En het kleine niveauverschil maakt hen ook gewoon nog leuker, bovenop het feit dat ze goud zijn. En zwart. En van gaatjesleer. En een ritsje hebben.
Persoonlijk vind ik deze iets minder speciaal dan de vorige, maar op zijn eigen manier ook leuk: deze plexi peeptoe variant van Asos. 
Asos limoengroene casual flatforms van canvas. Deze zijn volledig vrij van dierlijk materiaal, pluspuntje. Prachtige kleur, en als je het mij vraagt zien ze er ook heel comfortabel uit. Deze bestaan ook in het roze:
Ik zou normaal niet twee keer dezelfde schoen posten, maar omdat het een roze is, kan ik het echt niet laten. :)

Erg zomers: Anthropologie flatforms met kurken zolen en enkelbandje. Ook hier zit een klein niveauverschil in de hak, maar op de site staan ze ook gecategoriseerd onder flatform. Dus ik geef mezelf opnieuw gelijk! Sorry, om een sleehak te zijn bij mij, moet je wat meer moeite doen ;)

Stockholm Design Group, op Nelly.com. Ik moest er twee keer naar kijken maar ze zijn prachtig aan de voeten van het model. 

Ik kan me ze heel mooi inbeelden op een hete zomerdag met een luchtige outfit. Misschien maak ik wel een blogpost 'Hoe draag je flatforms' ! Deze zijn overigens ook volledig vrij van dierlijke materialen.
Deze flatforms met weer een licht niveauverschil zijn toevallig ook van Stockholm Design Group. Ze zijn ook  weer heel mooi wanneer je ze aanhebt! Opnieuw volledig vrij van dierlijk materiaal.

Wat ik nog steeds niet mooi vind, zijn platform sneakers. Misschien komt dat nog, maar voorlopig vind ik dat je voeten er zo miniscuul en te geblokt door gaan uitzien.
Zo, dit waren enkele exemplaren die ik geslaagd vind. Wat vinden jullie van flatforms? :) 

Liefs
M