Nieuwe ontdekking: veggie bitterballen

Deze week ontdekt in frituur De Papegaai : veggie bitterballen.
Ik was feitelijk op weg naar De Frietketel maar daar stond de rij effectief tot op de straat, en binnen was er zelfs geen rij, zo veel volk stond er te wachten. Ik had helemaal geen tijd (of zin) om zo lang te wachten dus keerde ik teleurgesteld terug, toen ik plots De Papegaai passeerde en op hun uithangbord zag dat ze veel veggie verkochten. Ik heb al betere frieten in mijn leven gegeten en de veggie stoverij was op zich helemaal niet slecht, maar ik vond de smaak van de stoverijsaus gewoon niet echt mijn ding. Ik ben sowieso (ook toen ik nog vlees at) kieskeurig in stoverijsaus. In sommige sauzen zitten gewoon andere ingrediënten en dan smaakt het totaal anders. Die van De Frietketel vind ik dus beter. Maar ik deed wel een geweldige ontdekking: er bestaan dus veggie bitterballen! En het smaakt daadwerkelijk HETZELFDE! Ik bedoel, bij stoverij heb je ook dezelfde smaak van saus maar kan je nog eventueel zeggen dat de consistentie van seitan niet hetzelfde is als vlees, als je echt vergelijken wil, maar veggie bitterballen SMAKEN PRECIES HETZELFDE ALS BITTERBALLEN. Wat er vanbinnen in zit (datgene wat bij vlees-bitterballen zo goor is als je erover nadenkt, maar wel lekker) ziet er exact hetzelfde uit en ok, je proeft misschien een héél klein verschilletje, en je ziet dat er een heel klein beetje andere kleurtjes inzitten, maar dat sausje waarmee het vermengd is smaakt echt precies hetzelfde. Giant aanrader voor iedereen, veggies of niet !