Ciaté Caviar Pearls uitgetest!

 Onlangs testte ik mijn Ciaté Caviar Pearls nagellak uit die ik op Asos kocht.

Eerst bracht ik een verzorgende base coat aan voor sterke nagels. Geen idee of je daar iets van mag geloven, maar ik zou het alleszins kunnen gebruiken want sinds een tijd scheuren mijn nagels continu af; vandaar dat ze nu zo kort zijn: ze zijn stuk voor stuk ingescheurd. Ik heb ze dus allemaal heel kort gevijld. Ik ga binnenkort gelnagels zetten om mijn eigen nagels te beschermen, want het is niet alleen esthetisch vervelend, het is ook gewoon ontzettend pijnlijk dat ze om beurt inscheuren. Blogpost hierover volgt na mijn examens, als ik tijd heb om te oefenen met de set die ik gekocht heb :)

Hoe het werkt:
Je brengt eerst de witte nagellak aan. Die laat je drogen, en dan breng je een tweede laag aan, op de plek waar je de pareltjes wil hebben. Ik heb enkel de nagel van mijn wijsvinger volledig bezet met pareltjes, om het eens te testen. Bij de rest van mijn nagels maakte ik enkel een 'maantje' onderaan. Ik vind dat iets mooier en het is ook handiger omdat je daar minder gemakkelijk pareltjes verliest, aangezien je vooral met je vingertoppen overal tegen komt. De pareltjes breng je aan door je vingers boven het plastieken bakje te houden en de parels vanuit het potje op je nagels te gieten (wanneer de tweede laag nagellak nog nat is). Vervolgens druk je het zachtjes aan en laat je het drogen. Ik ben sowieso een freak in nagels laten drogen omdat er bij mij altijd wel een kras op komt of een pluisje in als ik niet minstens 10 min wacht, maar na het aanbrengen van deze nagellak moet je dus minstens 15 min wachten, volgens de gebruiksaanwijzing. 
Het trechtertje dient om nadien de pareltjes die in het bakje gevallen zijn (geloof me: heel wat) terug in het potje te krijgen.




Mijn rechterhand deed ik volledig zoals ik het het mooist vind, met enkel 'maantjes' van parels :)

Ik ga dit zeker eens opnieuw doen als mijn nagels een betere lengte hebben. Doordat ze zo kort waren afgescheurd kon ik ook niet meer veel veranderen aan hun vorm. 
Volgens mij zijn de witte pareltjes ook heel mooi op bijvoorbeeld lichtroze nagellak, en zelfs op zwarte. Dat ga ik dus ook nog eens proberen :)

De pareltjes blijven trouwens verbazend goed, maar deze nagellak ophebben tijdens het studeren is niet ideaal omdat ik semi-onbewust een deel los heb zitten trekken waardoor niet alleen mijn bureau vol kleine pareltjes lag maar ik dus ook de rest maar heb afgedaan omdat er duidelijk stukjes weg waren. 
Op een normale dag zou het zeker niet zomaar afgaan, ik heb ze pas na twee dagen eraf geprutst :) Daarvoor zag het er nog heel mooi uit. Je moet er natuurlijk geen handwerk mee gaan doen, maar daar moet je met gelnagels of zelfs gewone langere nagels ook voorzichtig mee zijn. De nagellak is dus steviger dan hij eruit ziet en is zeker een aanrader voor bijvoorbeeld een avondje uit of een speciale gelegenheid! :)

Liefs
M