Eerste keer zelf gelnagels gezet!

Onlangs kocht ik mijn eigen gelnagelset via Kunst-nagels.be. Ik heb namelijk al langer dan een jaar het probleem dat mijn nagels scheuren en dat is ongelooflijk pijnlijk, en natuurlijk ook jammer. Om dus toch een normale lengte van nagel te kunnen houden, wilde ik gelnagels, en omdat ik graag zelf iets bijleer en vrij handig ben, besloot ik het zelf te doen. Het is natuurlijk niets dat je van de eerste keer perfect doet, maar ik vind ze toch al mooi gelukt voor de eerste keer!

Tips - tip knipper - ledlamp - nagel cleaner - rol met doekjes die niet pluizen
Top coat - base coat - primer - lijm - doorzichtige gel - witte gel - penseel - buffer block - twee vijlen





De rol sjablonen kocht ik via eBay voor maar 4 euro, zonder verzendkosten :)

Een deel van mijn linkervingers heb ik met sjablonen gedaan, maar het probleem was dat sommige nagels zodanig kort waren (vooral aan de zijkanten gaf dat een probleem), dat ik het sjabloon er niet onder kreeg en dat het zo goed als onmogelijk was om een mooie tip te creëren uit gel. Mijn rechterhand heb ik dan maar volledig met tips gedaan, omdat ik geen dubbel werk wilde hebben zoals met de mislukte sjabloontips aan mijn linkerhand. Zoals ik op voorhand al wel wist, vind ik nagels zonder tips (dus met gelverlengingen zoals hierboven) om de een of andere reden veel mooier, en ze voelen ook nog net iets leuker. Je zou het misschien niet verwachten maar zelfs de gelnagels met tips (dus die wat je erop plakt) voel je amper :) ! Ik heb er natuurlijk ook wel geen lange, dat maakt misschien een verschil. (Je vijlt ze zo kort je wil, en je kan ze ook marginaal lang laten zoals Lady Gaga ;) )

Deze filmpjes gebruikte ik als hulp (naast deze filmpjes heb ik ook wel al meerdere uren informatie zitten opzoeken en andere filmpjes bekeken):


Voorbereiding (primer en dergelijke)


Nagels verlengen door middel van sjablonen (mijn favoriete filmpje)


Nagels verlengen met tips (dit filmpje bekeek ik uit noodzaak, ik vind het niet speciaal maar je leert er wel uit hoe je tips moet plaatsen)


Dit is het resultaat nadat ik mijn gelnagels met gewone nagellak lichtroze gelakt heb:


Wat vind je ervan? :)

Liefs
M