Recent beauty haul

Na de examens ben ik meestal een periode lang minder bezig geweest met mijn uiterlijk omdat de enige plaats waar ik tijdens de blok kom mijn kamer thuis is, en een beetje de rest van het huis. Buiten ga ik niet, tezij in de tuin, dus verder dan eens mijn nagels lakken of mijn bruine kleur bijhouden met bruinen zonder zon kom ik niet. Makeup doe ik enkel op als ik naar buiten ga om de trein te nemen naar Gent, en aangezien ik dus thuis studeer, geraak ik tijdens de blok een maand lang niet in de buurt van enige winkel.
Na mijn examens ben ik dus een aantal beautyproducten gaan halen die ik eindelijk (weer) kon gebruiken:




Selftan mousse staat op mijn wishlist, eigenlijk die van St. Tropez, maar toen ik deze zag in de Di, besloot ik hem eens te proberen. Het concept is ten slotte hetzelfde, namelijk mousse die vanzelf reeds bruin is; en ik had dit nog nooit geprobeerd, dus kon ik even goed de eerste keer een mousse van L'Oréal kopen en kijken of het concept me aanstond, en dan pas die van St. Tropez bestellen op Asos. Een review hierover volgt absoluut, want ik kan je vertellen: dit is nog beter dan de spray die ik ervoor gebruikte (zie deze post)! Het vergt wat werk en aandacht, maar je wordt beloond met de prachtigste gelijkmatige bruine kleur die ik tot nu toe gezien heb.

Ik was al een tijdje op zoek naar zilveren oogschaduw in vloeibare / gel vorm, maar ik vond die niet meteen. Dit leek me ook wel wat. Ik kocht er ook een penseel bij.



Aangezien ik geen vloeibare zilveren oogschaduw vond, kocht ik deze gewone zilveren van Catrice. Ik heb hem al geprobeerd en een review volgt, samen met de zilveren gel eye liner.

Dit had ik nog niet, hoe is het mogelijk! Ik gebruikte ooit wel een kleine tube met een soort highlighter crème voor de oogleden, en die deed ik ook bij mijn ooghoeken, maar ik weet niet of ik die tube nog heb (het was een staaltje dus ik neem aan dat die al op is). Ook zit er bij een paletje oogschaduw vaak highlighter, maar wanneer ik die oogschaduw niet gebruik, ga ik dat paletje niet erbij halen enkel voor de highlighter, dus daarom vind ik deze pen superhandig. Ik heb hem ook al (veel!) gebruikt, en ik zal hem binnenkort in een tutorial ook gebruiken dus dan zie je het resultaat.

Ik las onlangs ergens dat je je lippen voller kan maken door een neutrale lippotlood te gebruiken (zomaar, dus zonder dat je er per sé lippenstift moet over doen). Het lijkt er misschien niet op, omdat de kleur zo donker lijkt, maar dit is wel degelijk de kleur van mijn lippen. Mijn lippen zijn redelijk rood van zichzelf (daarom draag ik meestal matte nude lippenstift als ik me meer dan standaard opmaak, ik zie liever lichte lippen). Ik heb dit geprobeerd en het werkt wel degelijk :) Als je dit ook wil doen, let er dan op dat je precies de kleur van je eigen lippen koopt en dat je het lijntje flink vervaagt, als je niet op een travestiet wil lijken. 

Dit leek me geweldig! Ik ben geobsedeerd door dit soort producten, omdat ik echt absoluut een strakke huid wil houden (iedereen heeft wel zoiets waar ze extreem op gefocust is). Ik doe er echt bijna alles aan, dus ik weet eigenlijk niet of dit echt werkt, of dat het komt door de liters groene thee die ik drink. Ik kan jullie dus ook niet vertellen of dit echt resultaat geeft, want ik wil jullie enkel informatie geven waarvan ik zelf heel zeker ben; maar ik kan je wel zeggen dat het je huid strakker laat aanvoelen door de kamfer. Het voelt ook heel koud en tintelend aan, en sowieso werkt elke massage goed voor een strak lichaam, dus het zal wel iéts afdoen al je het goed gebruikt.

Dit wilde ik ook al een tijdje :) Je ziet, veel dingen vind je gewoon in de Hema of de Di! Ik geloof niet in het nut van peperdure beautyproducten. Natuurlijk kan het leuk zijn iets luxueuzer te kopen om jezelf te verwennen, maar ik denk echt niet dat de kwaliteit van een beautyproduct van een designermerk echt altijd zoveel beter is. De kunst is om te zoeken naar een kwalitatief product, niet naar een duur product, dat is gemakkelijk. Je gaat de eerste de beste parfumerie binnen en je hebt het. Sommige duurdere producten zullen ook effectief de beste zijn, maar ik wil zeggen dat dit dus niet altijd zo hoeft te zijn (doelend op bijvoorbeeld de selftan van L'Oréal, in tegenstelling tot sommige selftans online die 80 euro kosten).
Ik heb deze matte top coat nog niet gebruikt, maar ik post sowieso nog een nailartwerkje waar ik hem in gebruik ;)

Deze had ik nodig om mijn gelnagels te verwijderen mocht ik een fout maken. Het is echter gebleken dat het veel sneller en minder pijnlijk (hier zit aceton in en de kleine wondjes naast mijn vingernagels brandden als de hel toen ik dit erop deed, dus dit product gebruik ik liever niet meer) is om de gel er gewoon af te vijlen.
Zoals jullie al wisten van een van mijn vorige blogposts, blondeer ik mijn armen omdat dat zoveel mooier staat (zeker met een bruin kleurtje). Dit is mijn favoriete product hiervoor :) Opnieuw even opgelet: niet gebruiken NA zelfbruiner, maar ervoor! (Het ontkleurt, dus ook de kleur van je zelfbruiner.)

Als je geen lief hebt en het zijn examens geweest, dat weten de meeste vrouwen wel: dan is het het ideale moment om je benen te epileren. Normaal vind ik het epileren van mijn benen redelijk nutteloos omdat je zo lang moet wachten vooraleer je de haartjes volledig kan verwijderen aangezien ze lang genoeg moeten zijn (wat de doos ook beweert, hele korte haartjes blijven soms wel degelijk achter), en vooral: je haar groeit in fases, dus de dag nadat je je benen geharst hebt, staan er vaak al nieuwe haartjes op. Dat voelt compleet absurd, maar komt dus door de verschillende haarcycli. In de examens profiteer ik ervan, aangezien ik toch mijn kamer niet verlaat, om erna mijn benen te kunnen waxen. Het resultaat: mijn benen zijn een week na gebruik niet perfect glad zoals ik het zou willen wanneer ik het niet bij-epileer, maar ze zijn wel nog steeds glad (en sowieso gladder dan na een week niet scheren :D ). 

Dit is ook supervreemd dat ik dit nog niet had! Het is een witte eyeliner om je ogen groter te laten lijken. Als je dit gebruikt, let er dan op dat je hem aanbrengt vóór je mascara, want anders heb je misschien een paar witte wimpers :)
Dit had ik echt nodig in de examens maar kocht ik helaas pas erna: een slaapmaskertje. Het slaapt heerlijk! Alles is pikzwart en je hebt een aangenaam 'gesloten' gevoel rond je ogen. In tegenstelling tot wat je zou denken, stoort de elastiek helemaal niet; maar dat is natuurlijk persoonlijk, als je je daarop gaat focussen zal het waarschijnlijk wel vervelend zijn, maar als je zoals mij echt WIL slapen met zo'n ding, dan maakt het echt niets uit :)

Zo, ik kijk er al naar uit om jullie de reviews te geven!
Tot snel!

Liefs
M