Healthy smoothie receptje!


Hey liefste bloglezeressen,
Ik heb jullie heel lang laten wachten op een nieuwe post want ik had examens, maar ik heb een lange todolist gemaakt, want ik had superveel inspiratie! Om te beginnen wil ik jullie het receptje geven van een van mijn betere smoothies. Dit is er eentje met allerlei fruit en spinazie! Je zal denken: ieuw, SPINAZIE? Maar in een goede smoothie proef je de 'vreemde' ingrediënten niet :) Ik heb eens geprobeerd een übergezonde smoothie te maken met zowat ALLE ingrediënten waarvan ik gelezen had dat ze vochtafdrijvend werken en goed zijn voor strakke huid, en dat gaf een verschrikkelijk (maar hilarisch) resultaat. (Pompelmoes, komkommer, venkel, selder, peterselie,... YUMMY) Deze was echter wel heerlijk :)

Wat je nodig hebt, naast je blender:
- een goede handvol spinazie (je kan achteraf nog wat erbij gooien)
- een nectarine
- een pruim
- aardbeien naar smaak
- een paar lepels sojayoghurt om te binden (gebruik sojayoghurt, want zuivelproductie is slecht voor het milieu, voor het welzijn van koeien én het heeft geen zin, vooral wanneer je de melk niet proeft zoals dus in een smoothie. Meer informatie hierover zie deze zeer duidelijke en interessante site: melkmoetniet)
- een banaan als je het geheel wat smeuïger wil maken
- twee handjes zwarte bessen (opgepast: zwarte bessen lijken een beetje op blauwe en zelfs op de verpakking van de diepgevroren zwarte bessen die ik gebruik, hebben ze per vergissing 'blauwe bessen' geschreven!)
Dit zijn zwarte bessen

Dit zijn blauwe bessen. Ik vind dat je het verschil ziet aan de onderkantjes, en blauwe bessen hebben zo'n mat laagje over zich, en zijn ook meestal iets minder rond. 

Lekkere smoothies maken vind ik een kwestie van uitproberen, dus je moet zelf een beetje zien wat je het lekkerst vindt qua hoeveelheden. Het belangrijkst is gewoon dat je geen te grote hoeveelheid neemt van een ingrediënt dat op zich niet echt lekker is zoals in dit geval spinazie.

Smakelijk!