A classy look doesn't have to be expensive !

Allerliefste bloglezeressen van mij! Het spijt me enorm dat ik jullie wederom veel te lang heb laten wachten op een nieuwe post. Jullie dachten waarschijnlijk dat ik van de aarde verdwenen was. Niets is minder waar :). Ik heb nog steeds mijn bruisende inspiratielijst die enkel langer wordt, dus verdwijnen zit er niet in. De reden waarom jullie zo lang geen posts hebben gezien, is dat ik op reis was naar Noorwegen met mijn zus, zoals jullie misschien lang geleden al in mijn post aangekondigd zagen en zoals jullie binnenkort zeker en vast in een komende blogpost zullen kunnen zien!

Ik heb zoals tot nu toe ieder jaar herexamens deze zomer (volgend jaar ga ik echt absoluut zorgen dat daar eens wat verandering in komt), dus ik ga het weer druk hebben, maar gelukkig ben ik voor een keer zo praktisch geweest me wat voor te bereiden op deze periode door al foto's te trekken in de tijd die ik had na mijn examens, voor ik op reis vertrok. Zoals medeblogsters zullen weten is het nemen van foto's en het bewerken ervan zowat het intensiefste deel van een blogpost :). Persoonlijk vind ik dat aspect trouwens enorm belangrijk. Voor mij mag er nog geschreven staan wat men wil, als ik een lelijke foto zie, ben ik teleurgesteld en heb ik al geen zin meer om verder te scrollen. Natuurlijk telt ook de inhoud en moet de schrijfstijl van een blogger je aanstaan, maar toch vind ik dat de stijl van de beelden sprekend is en je van een blog kan laten houden of niet, en bovendien kan je daarin je creativiteit gebruiken en je onderscheiden van de rest van alle miljoenen bloggers.

Maar nu genoeg daarover, ik wil jullie even eenvoudig laten zien hoe je zonder veel geld uit te geven toch een classy outfit kan samenstellen!

Dit is de basisjurk:
Jurk: Bershka


Ga voor klassiek

Een klassiek vestje dat jouw figuur flatteert (bijvoorbeeld een lichaam met brede heupen heeft niets aan een kort vallend vestje, beter is een vestje dat net op de heupen valt) en dat ook niet duur hoeft te zijn, geeft elk jurkje het gezochte classy effect.

Pas op voor bepaalde kleurcombinaties

Belangrijk is ook om te letten op de kleuren die je gebruikt. Riskante kleurencombinaties zijn bijvoorbeeld zwart en geel, zwart en rood, zwart en wit, zwart en felblauw, en iedere combinatie van basiskleuren zoals blauw en rood, blauw en geel. Die combinaties kunnen heel mooi zijn, maar je moet er voorzichtig mee omspringen wil je een classy resultaat bekomen. Let bij die combinaties zeker extra op de kwaliteit van de stof (synthetisch zwart kan er bijvoorbeeld redelijk shiny uitzien en je instant een trashy look geven als er ook nog eens een goedkoop, knalgeel ander kledingstuk bij gecombineerd wordt).

Vestje: H&M | Oorhangers: Margie In A Box | Horloge: Nixon

Vermijd prints

Ook met prints moet je steeds voorzichtig zijn. Wil je het jezelf niet te moeilijk maken, koop dan een effen kleur. Vandaar dat de basisjurk van deze post wit is. Andere veilige kleuren zijn gebroken wit, beige, bruin, nude, zalmroze, donkerblauw, pasteltinten. Goedkope kleding met prints classy combineren is zeker mogelijk (zie mijn favoriete bloesje hier) maar als je de mist ingaat, ga je ook echt serieus de mist in.

Let op de stof

Vergeet niet op de textuur te letten: moest bijvoorbeeld deze stretchjurk geen textuur hebben, dan zag hij er meteen zoveel cheaper uit. Gevaarlijke stofjes in goedkope winkels zijn: doorschijnstoffen, kant, faux fur, kunstleder, pailletten, lycra, T-shirt stof, en glansstoffen zoals namaakzijde.


Investeer in bepaalde basisstukken

Het geheim van een classy outfit zit niet in de prijs van ieder kledingstuk maar in de manier waarop je zaken combineert. In sommige dingen kan je best wel investeren. Als je dat doet voor bepaalde basisstuks, kan je met de allergoedkoopste jurk ever weg komen. Ik kocht enkele jaren geleden dit jasje waar ik nog steeds ongelooflijk verliefd op ben. Lange tijd nadat ik mijn hart eraan verloor in Capri is het nog steeds een van mijn lievelingsstuks in mijn kleerkast en dus is het zijn geld dubbel en dik waard. Het is gemakkelijk te combineren door zijn neutrale kleur maar geeft een simpele outfit meteen meer uitstraling. Persoonlijk vind ik de kleur van het jasje een goede manier om zwart en wit mooi te laten matchen.
Leren jasje met details op schouders: gekocht in een boetiekje op Capri | Cuff armband: Charline's Closet | Oorhangers: New Look | Horloge: Nixon | Sandalen: Zara

Een ander basisstuk om in te investeren waar ikzelf waarde aan hecht, is een degelijk horloge. Een goed horloge draag je bij bijna elke outfit. Dit horloge is van Nixon en kreeg ik voor mijn 20ste verjaardag van mijn ouders.
De sandalen komen van de Zara en danken hun classy indruk aan het simpele ontwerp. Dat brengt ons tot de volgende tip :).

Eenvoud siert

Statement halsketting in pasteltinten: ModCloth | Horloge: Nixon | sleutelarmbandje: ModCloth
Is het te warm voor een vestje om je jurk af te maken, zorg dan voor één opvallend accessoire en hou het voor de rest vooral simpel. Je kan zoals mij een statement necklace kiezen, of je kan gaan voor grote oorhangers. Ook in mijn combinatie hierboven koos ik voor één extra kleuraccent naast het roze vestje, met lange aquakleurige oorhangers als enige juweel. 

Eenvoud siert. Een mooie jurk die niet duur is ziet er pas goedkoop uit wanneer het geheel er goedkoop uitziet. Draag geen glinsterende, blinkende juwelen vol diamantjes en tierlantijntjes. Net als voor kledij zijn bij accessoires pastelkleuren aangeraden. Ook klassieke kleuren zoals goud, roségoud of zilver maken een outfit makkelijk classy. Probeer voor één van die kleuren te gaan en geen zilver en goud te mixen. Zoals je kan zien combineer ik wel mijn roségoud horloge met goud. Er zullen vast mensen zijn die dit ook niet mooi vinden, maar mij stoort het niet :).
Wil je toch voor een fellere kleur gaan, zorg er dan voor dat hij past bij de kleuren van je kledij. Dat wil niét zeggen (en dat zie je helaas te vaak) dat je bij een rode jurk rode oorbellen en rode schoenen moet dragen om op safe te spelen!


Zo, ik hoop dat jullie hier iets aan hebben! :)

Liefs,
M