My current favourite beauty products








Kevin Murphy Blonde Angel Wash

Bij mijn laatste kappersbeurt heb ik een balayage laten zetten op mijn haar. Ik weet niet of dat een correct Vlaams woord is, maar het kan me ook niet zo heel veel schelen, want in het Engels bestaat het op die manier ook, en dat vind ik altijd leuk. Als je dan zoekt naar foto's, moet je niet eerst een onderzoek doen naar hoe het in het Engels precies heet, want vaak is de vertaling niet letterlijk. Zo kwam ik er onlangs eindelijk achter hoe zo'n pak heet met een rits in het midden, zo'n soort volwassen kruippakje: onesie. Dat is het Engelse woord, maar ik was er echt nooit zelf op gekomen. Zoek dan maar eens een foto op met 'kruippak voor volwassenen met rits'. Redelijk zeker dat je resultaten zal vinden, maar alleszins minder dan met het Engelse trefwoord.
Terug nu naar de balayage :). Mijn haar was onderaan gebleacht door de ombré die ik gezet had, maar bij de kapper hebben ze dus verdere lichte stukken aangebracht, en een blonde kleur erover gezet, zodat het de juiste kleur zou krijgen. Ik moet daarom zilvershampoo gebruiken om de kleur op punt te houden. De geur van dit product is een beetje vreemd maar wel heel fris. Mijn haar ruikt altijd super proper als ik dit gebruikt heb, en het voelt ook zo aan. Het wast ook heel goed, wat soms niet het geval is bij shampoos die een extra doel hebben naast wassen (kleur behouden, het haar versterken, extra glans bezorgen, haaruitval tegengaan,...). Naar mijn ervaring moet je je haar soms twee keer wassen vooraleer zo'n shampoo je haar ook echt goed wast. Bij deze van Kevin Murphy is dat dus niet het geval, mijn haar is meteen fris.
Kevin Murphy producten zijn ook heel goed omdat ze cruelty free zijn, dat wil zeggen dat je er 100% zeker van mag zijn dat ze geen ingrediënten bevatten die getest zijn op dieren. (Als je dat niet gelooft wanneer het op het product zelf staat: hier heb je de site van Peta die het bevestigt. Voor meer info over dierproeven bij cosmetica, kan je hier klikken. Europa heeft sinds dit jaar gelukkig wel eindelijk een nieuwe wetgeving die dierproeven voor cosmeticaproducten verbiedt, zie hier).

L'Oréal Sublime Bronze Golden Mousse

Deze mousse is nog beter dan de zelfbruinende spray die ik een tijdje terug gebruikte (zie deze blogpost)! Ik kocht hem nog niet zo lang geleden (zoals je kon zien in mijn recent beauty haul) maar ik kan er niet meer zonder. Het is een gekleurde mousse waardoor je er meteen bruin uitziet en ook ziet waar je al gesmeerd hebt. Hij is erg geconcentreerd zodat je er snel mooi bruin uitziet, wat hem voor mij ideaal maakt. De kleur is bovendien perfect gelijkmatig, in tegenstelling tot wat ik gevreesd had omdat je hem zelf moet uitsmeren.
De bruine laag die je meteen ziet, is afwasbaar met water. Het is dus best dat je hem niet op de ochtend van een snikhete dag aanbrengt, want dan geeft hij af wanneer je zweet. Vanaf dat je gedoucht hebt, geeft hij niet meer af en zie je nog altijd mooi bruin doordat de zelfbruiner gewerkt heeft. Net als bij elke zelfbruiner moet je aandacht schenken aan bepaalde zaken bij het aanbrengen, lees daarvoor het stukje 'Opgelet' in mijn blogpost 'Waarop let je bij het aanbrengen van zelfbruiner?'.
Nog twee tips om je bruine kleur lang te behouden:
1) Scrub eerst!
Door te scrubben, verwijder je de dode huidcellen van je lichaam en krijg je een zachte huid waar zelfbruiner langer mooi op blijft.
2) Hydrateer je achteraf.
Je huid blijft langer en mooi gelijkmatig bruin als hij niet uitdroogt. Als je huid uitdroogt kan zelfbruiner oneffen beginnen te vervagen (vlekkerig).


Kevin Murphy Powder Puff volumepoeder

Zoals je kan zien heb ik dit al héél veel gebruikt :). Dit was een van de dingen die een tijdje geleden op mijn beauty wishlist stonden (zie deze blogpost), en mijn moeder heeft hem niet lang daarna voor me meegebracht als verrassinkje, waar ik superblij mee was. Het werkt namelijk echt goed; je doet er maar een klein beetje van in je haar, door enkele van de gaatjes waaruit het poeder komt dicht te houden met een vinger, je verspreidt het wat door je haar te kneden aan de kruin, en klaar! Ik ga zeker en vast binnenkort een post maken enkel over dit product met een voor/na foto zodat je het resultaat met eigen ogen kan zien.

Nivea Pure & Natural Deodorant Jasmine Scent

Deze deo ruikt ongelooflijk goed! Superfris en zodanig lekker dat hij me zelfs aan parfum doet denken. Het viel me wel meteen op dat er uitdrukkelijk opstaat dat er twee bepaalde dingen niét inzitten waarvan ik nog nooit eerder gelezen had dat ze niet in een deo zaten, dus wist ik dat er iets te maskeren viel. Er moest duidelijk iets wél inzitten waarvoor ze het gebrek aan deze random zaken erop moesten zetten. (Oke, parabenen schijnen slecht te zijn, maar van aluminiumzouten had ik eerlijk gezegd nog niets negatiefs gelezen.) Er zit dus alcohol in, zoals ik al dacht. (Op de meeste deo's die ik ken, staat '0% alcohol'.) Nu ja, hij prikt een beetje wanneer je je net onthaard hebt, maar dat is het dan ook. Misschien dat er mensen niet tegen alcohol kunnen in een product, voor hen is dit dus wel geen aanrader.

Garnier Ambre Solaire Natural Bronzer Gezicht

Deze gezichtsbruiner nam ik mee op vakantie naar Noorwegen, en omdat mijn flesje toen bijna leeg was, wilde ik het niet meer mee naar huis nemen (alles wat ik daar kon laten, liet ik liever daar, omdat ik ter plaatse toch heel wat gekocht had wat in mijn trekrugzak op het vliegtuig mee naar huis moest). Ik heb het toen vaker dan gewoonlijk gebruikt, namelijk 's ochtends, 's avonds en de volgende ochtend opnieuw. Ik zag er echt stralend bruin uit! Het is zo gemakkelijk aan te brengen, trekt meteen in en dat dan nog eens met zo'n mooi resultaat. Dat maakt dit product tot één van mijn absolute favorieten! Ik draag normaal altijd foundation als ik buitenkom, maar dankzij dit product vind ik dat mijn teint er mooi genoeg uitziet om zelfs gewoon BB cream op te doen. Dit houdt me natuurlijk niet tegen me nog steeds op te maken (haha), maar het is ook gewoon leuker voor mezelf om 's morgens of thuis wanneer ik geen makeup draag, tevreden te kunnen zijn als ik in de spiegel kijk in plaats van te denken 'oh god, gelukkig bestaat er makeup'. Het is gewoon een gemakkelijke, handige manier om er altijd gezond en stralend uit te zien, zelfs al kom je net uit je bed, ga je sporten of zit je aan je bureau. 

Zo, dat waren mijn favorieten die ik jullie allemaal aanraad ! :) 
Ik hoop dat jullie er iets aan hebben en laat het me weten als jullie er één van uitgetest hebben! Ik ben benieuwd of ik iemand heb kunnen helpen ;).

PS: Ik word (nog) niet gesponsord als blogster, dus ik koop en test enkel producten die ik zelf kies en betaal. Ik krijg dus geen producten toegestuurd om aan jullie te reviewen. Als ik dat ooit wel zou krijgen, dan zal bij de blogpost geschreven staan dat het een gesponsord product is, maar ook dan zal ik altijd eerlijk zijn over mijn bevindingen. Niemand heeft er iets aan als ik producten zou lopen aanprijzen die helemaal niet goed werken, ook ikzelf niet!

Liefs,
M