Kevin Murphy Powder Puff Voluminising Powder

Zoals beloofd in mijn recente favourite beauty products post: mijn review van het Kevin Murphy Powder Puff volumepoeder!





Dit is het poeder, in een prachtige babyroze kleur en een schattig bol flesje. Aan de zijkant is het afgeplat zodat het perfect in je hand past. Mijn flesje is al veel gebruikt, vandaar dat de lettertjes al wat vervaagd zijn :).


Ikzelf heb het bij mijn kapper gehaald (So Lounge in Hasselt). Ik weet niet meer hoeveel het daar kostte, maar op deze site kost het 27 euro. Je moet er dan wel nog verzendkosten bijrekenen (er staat geen standaard bedrag bij hun informatie, enkel dat ze gratis verzenden vanaf 50 euro. Wanneer je bestelt kan je in principe wel de verzendkosten berekenen aan de hand van je postcode, maar ik zie niets veranderen als ik dit probeer. Er staat wel een optie 'Pakketdienst 7 euro'. Ik neem dan maar aan dat het 7 euro is om naar België te verzenden.) Normaal gezien moeten er nog wel zaken Kevin Murphy verkopen, dus ik raad je aan om dat te doen zodat je geen verzendkosten hebt!


Als je van jezelf sluik vallend haar hebt en je wil er wat meer volume in krijgen zonder dat je het moet creperen aan de basis, is dit product ideaal. Het zorgt ervoor dat je haar minder glad is, waardoor je haren niet over elkaar glijden maar als het ware blijven hangen op de plaats waar je ze legt. Ze krijgen meer textuur. Dit is ook heel handig voor als je iets wil doen met je haar zoals een hoge paardenstaart maken, of een volumineuze volle dot. Mensen met glad haar zoals ik zullen namelijk weten dat elastiekjes niet goed blijven zitten maar de neiging hebben om over het haar te glijden, en het is over het algemeen gewoon moeilijker om met glad haar te werken. Een paardenstaart is trouwens zoveel mooier als je eerst wat volumepoeder in je haar hebt aangebracht! 
Dit is een snelle, messy paardenstaart (ik heb ook mijn bles weggestoken).


De opening in het flesje is in de vorm van een smiley. Je kan zelf kiezen of je veel of weinig poeder tegelijk wil gebruiken door je vinger te plaatsen op enkele gaatjes. Omdat ik bij de eerste keer meteen VEEL te veel poeder in mijn haar had en het gevoel had met een pruik rond te lopen, houd ik altijd de onderste 4 gaatjes dicht. Er komt genoeg uit de twee bovenste en je kan altijd wat meer aanbrengen, maar je krijgt het teveel er niet zomaar af zonder je haar te wassen. (Tenzij je begint te borstelen en blazen met de haardroger, maar daar heb ik dus geen zin in en volledig geraakt het er volgens mij toch niet uit.)

Je brengt het poeder aan bij de haarwortels, door je haar in laagjes op te tillen en daaronder wat poeder te strooien en losjes in te kneden. Als je je haar al ooit crepeerde: zoals je dat doet in laagjes, zo strooi je nu het poeder. Let er op dat je niet té veel laagjes bestrooit; afhankelijk van hoeveel haar je hebt moet je meer gebruiken. Ik heb redelijk veel (maar wel dun) haar en ik doe het met een drietal laagjes aan de zijde waar ik het meeste haar heb, en één à twee laagjes aan de andere kant. Vanachter maak ik twee laagjes, dan houd ik mijn hoofd ondersteboven en strooi ik aan de onderkant van mijn haar (dus in feite drie laagjes poeder). Ik doe dan vaak ook nog een beetje aan de onderkant van de zijkanten.
Nadat je dat gedaan hebt moet je alles wat in model brengen met je vingers, gewoon naar eigen smaak, want het ziet er enorm fluffy uit als je het gewoon laat staan, haha.



Als je een froe of bles hebt, breng daar dan enkel losjes wat poeder aan met je vingertoppen, want anders blijft hij heel ongemakkelijk en stug staan (dat is toch mijn ervaring). Je kan er ook niets indoen als je dat wil. Ik zelf doe er altijd maar een heel klein beetje in na mijn eerste hilarische probeersel. Jammer dat ik daar geen foto's van heb :). Gelukkig is er deze post om jullie te besparen van zo'n eerste-keer-blunder!




 Hier kan je goed het resultaat zien van het poeder in mijn haar.

Zo, ik hoop dat jullie hier iets aan hebben! Als je nog iets wil weten wat hier niet staat, aarzel niet om je vraag hieronder te posten! :)

Liefs,
M