New in: Trind Keratin Treatment set

Ik heb al een tijd lang last van broze nagels; ze scheuren op alle mogelijke manieren in of af. (Zowel langs de zijkant als in laagjes). Mijn plan was om gelnagels te zetten zodat ze de kans zouden krijgen om te groeien, in de hoop dat de gelnagels mijn natuurlijke nagels zouden beschermen. Zoals jullie in deze post konden lezen heb ik dus zelf een gelnagelset gekocht op Kunst-nagels.be. Mijn nagels scheuren echter nog altijd, en erger nog: door de gel worden sommige nagels soms heel dun en week, je kan ze gewoon plooien. Dit komt niet doordat ik te ver doorvijl als ik de gel afvijl, maar echt gewoon door de gel. Ik had nochtans gelezen en gehoord dat gel je eigen nagels net zou versterken. Nu weet ik niet waaraan het precies ligt dat mijn nagels zo dun worden (komt het door gel in het algemeen, is de gel van slechte kwaliteit, of zijn mijn nagels misschien gewoon van zichzelf zo broos dat ze zo reageren op gel, ik weet het niet) maar ik heb besloten even te stoppen met gel. De bedoeling was namelijk dat mijn nagels lang zouden kunnen worden en dat is nog steeds niet gelukt. Misschien dat ik terug gel durf gebruiken als mijn nagels weer gezond zijn, maar voorlopig wil ik ze dus verzorgen.
Na een beetje online speurwerk besloot ik voor een kuur van Trind te gaan, een Nederlands merk voor nagelverzorging waar ik veel positieve reviews van gevonden heb. Ik bestelde de Keratin Treatment set op Boozyshop.nl. Deze verzorging bevat keratine, dat de nagels versterkt. Ook kocht ik een milde nagellak remover. Misschien vind je dit ook gewoon in de apotheek van een ander merk, maar aangezien Trind bekend staat als een merk dat broze nagels goed 'geneest' en ik het echt ongelooflijk beu ben dat mijn nagels zo vaak scheuren, wilde ik het zekere voor het onzekere nemen en kocht ik ook een remover van Trind.

*

For quite a while my nails have been very brittle, they tend to split, peel and break. I decided to put on gel nails to enable my nails to grow, hoping that gel nails would protect my natural nails. As you could read in this older post (it's in Dutch though, but you can see the pictures) I got myself a gel nails set on Kunstnagels.be, yet my nails are still breaking. What's worse: they get really thin and weak because of the gel, I can simply bend them. This is not because I file too far when getting off the gel of my nails, but it's really because of the gel. Nevertheless I'd read and heard that gel would strenghthen natural nails. I'm not sure about the exact cause of my thin nails (is it gel in general, is it bad quality gel I use, or are my nails just that weak that this is the way they react to gel, I don't know) but I decided to cut out on the gel for a while. It was supposed to make my nails grow and this still didn't happen. I might reconsider using gel once my nails have recovered, but for now I just want to treat them.
After some online research I decided to go for a treatment from Trind, a Dutch brand for nail treatment of which I read a lot of positive reviews. I ordered the Keratin Treatment set on Boozyshop.nl. This treatment contains keratin, which reinforces the nails. I also bought a mild nail polish remover. Possibly you can get this at the pharmacy too but since Trind is known for its good nail restorement I wanted to keep on the safe side and bought a remover from Trind too. 




De Trind Keratin Treatment bestaat uit een vochtinbrengende verzorgende balsem (Nail Restorer) en een doorzichtige beschermende lak (Nail Protector). Beide zijn verrijkt met keratine, dat je nagels helpt herstellen. 

*

The Trind Keratin Treatment contains of a hydrating, curing balsam (Nail Restorer) and a transparent, protective nail polish (Nail Protector). Both products are enriched with keratine which helps restore your nails. 



Eerst breng je de Nail Restorer aan, een lichtroze balsem die lekker ruikt. Je laat hem intrekken, waardoor je nagels gehydrateerd worden. Dat zie je meteen!

*

First apply the Nail Restorer, a sweet-smelling soft pink balsam. Let it penetrate the nails so they will be hydrated. This is immediately visible!



Nadat je de Nail Restorer hebt aangebracht en laten intrekken, breng je de Nail Protector aan. Dit is een beschermende lak die het effect van de Nail Restorer versterkt. Ja kan het als basislaagje gebruiken om later nagellak op te doen, of je kan het gewoon zo laten.

*

After applying the Nail Restorer and letting it dry, you apply the Nail Protector. This is a protective nail polish which enforces the effect of the Nail Restorer. You could either use it as a base coat for other nail polish or just leave it this way.




Ik ga deze kuur nu 6 weken gebruiken en dan laat ik jullie in een review weten of het gewerkt heeft of niet!

Liefs,
M


I am going to use this treatment for 6 weeks and I'll let you know if it worked!

Love,
M