Finally a new post: Sephora haul (and reviews) !

Het is - op de ene Tigi-post na die je hier kan lezen - echt veel te lang geleden dat ik nog een post geschreven heb... Er staan ongelooflijk veel foto's te wachten om gebruikt te worden op mijn blog! Echt een schande. Sorry voor het lange wachten! Ik heb gewoon weinig tijd gevonden om aan mijn blog te werken, omdat september en oktober zo druk waren. Ik heb een studentenjob als hostess gevonden, wat ik echt superleuk vind, ik heb mijn vrienden terug gezien na een lange tijd herexamens in de zomer, ik moest op studievlak nadenken over mijn minor die ik wilde veranderen (ik had vorig jaar gekozen voor de minor Psychologie maar dat stond me helemaal niet zo veel aan als ik had gehoopt. Nu volg ik de minor Letterkunde, wat nu al de beste keuze heeft mogen blijken die ik in lange tijd gemaakt heb), het nieuwe academiejaar ging van start en dus ook mijn studentenclub waarvan ik vicevoorzitter ben, en daarbij ben ik ook nog ziek geworden. Het is dus een lange aaneenschakeling geweest van dingen die tijd in beslag nemen en energie vragen. Omdat ik nu ook in het Engels blog moet ik toegeven dat het iets meer moeite kost om een post te maken en daardoor zal ik dus minder gemakkelijk 'snel tussendoor' even een nieuwe post maken. Ik heb het enorm gemist om te bloggen dus ik ben blij dat ik nu eindelijk weer wat tijd vind om te schrijven. Er staan heel wat onderwerpen te wachten :)

*

It's been a long time since I posted my last blogpost (except the one Tigi post, see here)... So many pics are waiting to be used on my blog! It's a shame. I'm so sorry I had you all waiting for so long! I didn't find the time to work on my blog, as September and October have been very demanding. I have found a student job as a hostess, which I really love doing, I met my friends again after the long period of retaking exams in summer, concerning my studies I had to figure out to which minor I wanted to change (last year I took a minor in Psychology which turned out not to be as interesting as I hoped it would. Now I'm doing a Literature minor, which has already proved to be the best choice I made since long), the new academic year took off and so has my sorority of which I am the vice president, and in addition to all of that I also fell ill. It's been a series of things that cost time and energy. I have to admit that blogging in both Dutch and English holds me back from posting a quick post in between, as it takes more of an effort than only writing in Dutch. I missed blogging so much so I'm really glad I finally found some time to write now. There's loads of topics on the list to be published :)

In de zomer heb ik een Sephora haul gedaan via iemand die ik ken die naar Londen is geweest. In deze post zal ik jullie de producten voorstellen en kort reviewen, aangezien ik inmiddels ruimschoots de tijd heb gehad uitgebreid ervaring op te doen en hopeloos verslaafd te raken aan deze geweldige, perfecte makeupwondertjes.

*

This summer I did a Sephora haul thanks to a someone I know who went to London. In this post I will present the products and give you a short review, as I have had ample opportunity to build up lots of experience and get hopelessly addicted to these amazing, perfect make-up miracles.



Urban Decay Naked2 Palette (€45)
Benefit High Beam highlighter (€27)

Benefit Hoola Bronzer (€32)

Ten eerste: het geweldige Naked 2 palet.

*

First: the wonderful Naked 2 palette.



Ik ben al vele jaren bezig met makeup, maar om een of andere reden heb ik nooit echt oogschaduw gedragen. Nu ik dit oogschaduwpalet heb en er volledig verzot op ben geraakt, besef ik wat ik al die tijd gemist heb. Het palet bevat 12 prachtige kleuren, allemaal in redelijk 'naked' tinten, voor een naturel ogende look. Aangezien ik nooit oogschaduw droeg, vond ik dit palet ideaal voor mij: ik ben niet zo voor felle kleuren in mijn makeup, waardoor ik na de experimentele roze makeup kinderjaren nooit echt interesse heb gehad in bijvoorbeeld paarse of roze oogschaduw (hoewel ik toch ondervonden heb dat een zachte mauve of een roodpaarse tint echt wel mooi kan zijn). Aangezien ik dus geen felle kleur wilde op mijn ogen, heb ik nooit echt stilgestaan bij oogschaduw en het feit dat er ook neutrale tinten bestaan, ook al wist ik dat natuurlijk wel. Het was gewoon nooit echt aan de orde. Volgens mij is dat zo'n beetje wat de meeste meisjes die amper makeup gebruiken, aan de hand hebben. Als je nooit stilstaat bij het feit dat iets mooi kan zijn, ga je er ook niets van aanschaffen, niet ontdekken wat goed is en dus ook de vaardigheid die ermee gepaard gaat niet ontwikkelen. Net zoals ik nooit into oogschaduw was, is daar natuurlijk niets verkeerd mee, maar net zoals ik nu ontdek wat een verrijking oogschaduw kan zijn voor je blik, vind ik het wel jammer als meisjes nooit makeup gebruiken. Ik zie het als: zo veel onbenutte mogelijkheden!
Voor ik dit palet had, dacht ik dat ik wel oogschaduw kon aanbrengen. Ik heb het echter pas geleerd sinds ik dit heb. Het is enerzijds moeilijker dan je denkt, maar anderzijds dan ook weer makkelijker. Het is moeilijker dan gewoon een kleurtje aanbrengen op je ooglid, maar eenmaal je het een keer goed gedaan hebt, is het kinderspel en doe je het op het gevoel af.

*

I've been using make-up for years now but for some reason I never really used eyeshadow. Now I have this eyeshadow palette and I'm totally fond of it, I realize what I've been missing all that time! The palette contains 12 beautiful colors, all in 'naked' shades, for a natural look. Since I never wore eyeshadow, I thought this palette would be perfect for me: I don't like bright colors in my make-up, so after the experimental pink makeup childhood years I was never interested in for example purple or pink eyeshadow (yet I learnt a soft mauve or a reddish purple shade can look very nice). Because I didn't want bright colors on my eyes, I never really thought about eyeshadow and the fact that there are neutral shades, even though I was, of course, well aware of it. It just was out of order. I think that's what most of the girls who barely wear makeup are experiencing. If you never give a thought to the fact that something can look good, you will never purchase it, and never discover what's good and so you will not develop the skill that comes together with it. Just like me not being into eyeshadow there is nothing wrong with this, but just like I discovered eyeshadow can be a huge enrichtment for your look, I do think it's a pity if girls never use makeup. In my eyes there's just... so many unexploited possibilities!
Before I had this palette, I thought I'd know how to apply eyeshadow. In fact I only learnt it when I had this. On the one hand it's harder than you think, but on the other hand it's easier. It's harder than applying some color on your eyelid, but once you've done it right, it's super easy and you can do it without thinking


Foxy is een lichte tint die ik graag gebruik als lichtste basislaag. Half Baked heb ik nog niet vaak gebruikt, maar het is toch een mooie goud-bronsachtige glinsterende kleur. Bootycall is een highlighter kleur voor onder je wenkbrauwen en in je binnenste ooghoeken. Chopper is een glinsterende koperkleur die prachtig is bij bruine ogen (ik heb echter groene ogen, waarbij Chopper ook heel mooi is). In Chopper zitten microscopische glitters. Tease is mijn absolute favoriet! Het is een matte lichtbruine tint die ik bijna dagelijks gebruik.

*

Foxy is a light shade that I like to use as the lightest base coat. I did not yet use Half Baked a lot, but it's a nice golden-bronze shimmery shade. Bootycall is a perfect highlighting color for under your eyebrow and in the inner eye corner. Chopper is a shimmery copper shade which looks amazing with brown eyes. (I have green eyes though, on which Chopper is also very beautiful). In Chopper there are microscopic glitters. Tease is my absolute favourite color! It's a matt light brown shade which I almost use on a daily basis. 

Snakebite is een glinsterende bronzen kleur die ik graag gebruik, Suspect een glinsterend licht goud-beige, Pistol een glinsterend licht bruin-grijs, Verve een glinsterende oesterkleurige tint.

*

Snakebite is a shimmery bronze color which I like using, Suspect a shimmery light gold-beige, Pistol a shimmery light brown-grey, Verve a shimmery oyster shade.
Pistol en Verve staan hierboven reeds, YDK is een brons met metallic erin (waardoor het koeler is dan het warme brons van Snakebite), Busted een glinsterend diep bruin en Blackout een geweldig intens, mat zwart, prachtig voor zwarte smoky eyes!

*

Pistol and Verve are described above, YDK is a bronze with metallic in it (which makes it cooler than the warm bronze from Snakebite), Busted is a shimmery deep brown and Blackout an amazingly intense matt black, lovely for black smoky eyes!







Er zit een dubbel penseel bij het Naked2 palet: een platte (boven) en een blending (onder) borstel. Beide zijn zeer goed. Ze zijn vegan proof en dus niet gemaakt van dierlijk haar, wat ik erg leuk vind. ALLE makeup van Urban Decay is overigens cruelty free en een groot gedeelte is vegan friendly!

*

There's a double brush included in the Naked2 palette: a small flat one and a blending brush. Both are very good. They're vegan proof so they're not made of animal hair, which I like very much. ALL Urban Decay makeup is by the way cruelty free and a great part is vegan friendly! 




De volgende look is gebaseerd op de Adriana Lima look met het Naked2 palet, van Carly Bybel, een van mijn favoriete Youtube makeupartists (voor het filmpje klik hier).

*

The following look is based on the Adriana Lima look with the Naked2 palette, from Carly Bybel, one of my favourite Youtube makeup artists (to watch the video click here)





Het tweede product waar ik dol op ben is iets dat ik kocht op basis van een filmpje (klik om het te bekijken, het is zeer duidelijk en interessant) van Lauren Curtis, mijn andere lievelings-Youtube-makeupartist. Het is de High Beam highlighter van Benefit. Dit is een vloeibare highlighter die in je huid trekt en dus langer blijft zitten dan een poeder dat weggevaagd wordt na een tijd. 

*

The second product I love is something I bought after watching a video (click to watch, it's very clear and interesting) from Lauren Curtis, my other favourite Youtube-makeupartist. It's the High Beam highlighter from Benefit. This is a liquid highlighter which stays on longer than highlighting powder, because the last one only gets on the surface of your face so it will easily fade.



En ten slotte, eveneens uit het filmpje van Lauren Curtis: de geweldige Benefit Hoola Bronzer:

*

And finally, also from Lauren's video: the amazing Benefit Hoola Bronzer:






Zoals je kan zien is dit een matte, niet al te donkere bronzer, speciaal om te contouren. Contouren met een glinsterende bronzer is niet aan te raden, tenzij je er als een discobol wil uitzien. Ik zou willen dat je geuren kon doorsturen via internet, want het is gewoon ongelooflijk hoe heerlijk deze bronzer ruikt. Hij ruikt zowat waskrijt/kleiachtig, echt superlekker! 
Het is werkelijk de beste bronzer die ik ooit heb gebruikt. De borstel die erbij zit is ook ontzettend goed, hij is breed en plat maar de haren zijn 'fluffy' genoeg, waardoor het poeder goed opgenomen en verspreid wordt wanneer je het aanbrengt.
Wat je niet op de foto's kan zien doordat het borsteltje daar nog zit, is dat er in het deksel een spiegeltje hangt. 
*
As you can see this is a matt, not too dark bronzer, fit for contouring. I wouldn't recommend contouring with a shimmery bronzer, unless you want to look like a disco ball. I wish you could send scents over the internet, since it's simply unbelievable how delicious this bronzer smells! It smells like crayons or clay, absolutely lovely. 
This truly is the best bronzer I have ever used. The brush that comes with it is also very good, it's big and flat but the hairs are 'fluffy' enough so you get enough powder and you can easily apply and diffuse it. 
What you can't see in the pictures, as the brush is still in there, is the mirror in the lid of the little bronzer box.


Hier zie je enkele foto's waarop je kan zien hoe ik mijn gezicht heb gecontourd met de Hoola Bronzer. (Je kan ook de Adriana Lima oogmakeup nog zien). Waarschijnlijk zal ik binnenkort een blogpost maken over hoe ik mijn gezicht highlight en contour.

*

Here are some pics in which you can see how I contoured my face using the Hoola Bronzer. (You can also see the Adriana Lima eye makeup). I will probably make a blogpost soon on how I highlight and contour my face.



Zo, dat was het overzichtje met korte reviews van mijn producten van Sephora! In België is geen Sephora, maar je kan wel bestellen op de site van Sephora.fr in Frankrijk! Natuurlijk moet je dan wel verzendkosten bijrekenen. Benefit verkopen ze ook in Inno in Brussel, dus dat hoef je niet per se online te kopen.
Liefs,
M
*
This was the summary with short reviews of my Sephora products! In Belgium there are no Sephora stores, but you can order online on Sephora.fr, the French website. Of course you need to add shipping costs in that case. The Inno stores in Brussels sell Benefit too, so you don't really need to buy that online.
Love,
M