Recent little Mac haul

Hallo meiden ! 
Het is weer een tijdje geleden. Even geleden deed ik enkele aankopen bij Mac die ik zeker met jullie wil delen. Ik wilde een transparant fixerend poeder omdat het poeder dat ik al jaren gebruik eigenlijk niet 100% transparant is, er zit een zeker pigment in - ook al heet het wel degelijk transparant. Ik kocht dit poeder dat enorm verschilt in prijs van mijn gebruikelijke poeder van Sisley. Dit poeder van Mac kost maar rond de twintig euro! Dat van Sisley kost drie keer zoveel. 

*

Hi girls! 
Again, it's been a while since my last post. A little time ago I purchased some stuff at Mac which I want to share with you. I needed a transparent fixating powder as the powder I've been using for years is actually not fully transparent, there's still a touch of pigment in it - although it's actually named transparent. I bought this powder which is much cheaper than my usual powder from Sisley. This Mac powder is only about 20 euros! The Sisley powder costs three times more. 



Het poeder is compact, zodat je niet teveel op je borstel neemt (bij los poeder moet je daar voor opletten) en het is wit, maar het is transparant op je huid. Mijn vorig poeder gaf nog altijd een zeer licht glinsterend - nude kleurtje af en dat stoorde me een beetje op de plaatsen waar ik contour met matte bronzer. Door het zachte pigment in het poeder, werd mijn bronzer bijna weggewerkt. Dan heeft het geen nut dat je contourt natuurlijk. Dit poeder is in dat opzicht handiger. Ik gebruik dit nu elke dag!

*

I have chosen the compact form of the powder so you don't take to much of it on your brush (you need to be careful with this when using a loose powder) and it's white, but transparent on the skin. My previous powder still had a shimmering nude tint and this bothered me on the spots I apply matt bronzer. Due to the soft pigment in the powder, my bronzer almost completely faded. Of course contouring becomes a bit useless in that case. This powder is more practical in that sense. I use it every day!




Een medeblogster van mij gebruikt een fixerende spray van Mac, waardoor ik deze in klein formaat gekocht heb om hem eens te proberen. Ik moet zeggen dat ik hem nu nog maar een keer gebruikt heb omdat ik het een beetje eng vind om bewust met vocht op mijn gezicht te sprayen nadat ik het zo nauwkeurig opgemaakt heb :) Maar ik beloof dat ik het binnenkort eens op regelmatige basis ga uittesten zodat ik jullie weet te zeggen in welke situaties het al dan niet beter werkt dan poeder (en of het überhaupt goed werkt). 

*

One of my co-bloggers uses a fixating spray from Mac, so I bought a small version of this one to try it out myself. I have to say I only used it once now since I find it a bit scary to spray a fluid on my face after I've put so much work in applying all my makeup :). But I promise I will soon try it out on a regular basis so I can let you guys know in which situations whether it works better than powder or not (and if it works at all). 




Ik ben steeds meer kunstwimpers aan het gebruiken de laatste tijd (op avondjes uit). Ik herinner me dat ik het eens moeilijk vond en het zweet me uitbrak wanneer ik met die gelijmde wimpers zo dicht bij mijn ogen te werk moest gaan, maar intussen begrijp ik de mensen die ze elke dag dragen. Het is echt niet moeilijk en als je ze goed plaatst heb je er totaal geen last van, noch bij het dragen nog bij het verwijderen. Ik heb nu een 6tal verschillende wimpersetjes en ik denk eraan er te bestellen bij House of Lashes, een bekend kunstwimpermerk dat veel makeup-artists die ik volg op YouTube en Instagram gebruiken. 
Zo, dit was mijn kleine Mac haul. Tot snel!
Liefs,
M

*

I'm using more and more false lashes recently (on nights out). I remember how hard it once was to me, and how I broke into cold sweat when I had to come so close to my eyes with those glued lashes; but nowadays I understand people who wear them daily. It's really not that hard and if you place them correctly they don't bother you at all, nor while wearing them nor when taking them off. I have six different sets of lashes now and I'm thinking about ordering a pair at House of Lashes, a well-known brand of false lashes used by a lot of makeup-artists I follow on YouTube and Instagram. 
Well, this was my little Mac haul. See you soon!
Love,
M