The BEST selftan ever: St. Tropez Bronzing Mousse!


Ik gebruik sinds een lange tijd deze zelfbruinende mousse van St. Tropez. Vroeger gebruikte ik bronzing mousse van L'Oréal (zoals je hier kon lezen) maar toen probeerde ik deze van St. Tropez die ik via Asos kocht. Op Asos kostte de fles van 240 ml €33,02. Er was toen een promotie voor zelfbruiners, dus ik denk dat hij nog duurder was normaal, maar hij is zijn geld echt waard. Ik kocht er ook een selftan handschoen bij zodat het gemakkelijker is om de mousse aan te brengen zonder dat het product op je handpalmen komt.
Zo ziet de handschoen eruit nadat je hem een aantal keer gebruikt hebt. Je moet het product er wel uitwassen in een warm sopje maar de kleur gaat er niet uit (maar dat geeft niet). Hij is heel vaak herbruikbaar! Ik heb nog steeds geen nieuwe moeten kopen.

Op Asos kan je op dit moment enkel een kleinere fles van 120 ml kopen, dus bestelde ik via Lookfantastic mijn volgende fles (want de vorige is bijna op). Via deze site kost hij €32,05 maar de site geeft een code waarmee je 10% korting krijgt (€3,2) en er is (net als op Asos) gratis verzending inbegrepen!

Ik gebruik de mousse van St. Tropez minstens een keer per week en hij heeft echt een ongelooflijk snel, mooi en intens effect. Hij ruikt ook superlekker, veel beter nog dan de spray van Garnier die ik vroeger gebruikte (zie hier). St. Tropez mousse heeft een soort groenbruine ondertoon, waardoor hij heel natuurlijk bruin oogt in plaats van oranje zoals sommige slechte (goedkope) zelfbruiners.
Het beste is om hem bijvoorbeeld maandagavond op te doen, en dinsdagochtend kan je gewoon douchen. Je ziet met deze mousse onmiddellijk bruin, dus je kan hem ook opdoen als je instant bruin wil zijn op de dag zelf, maar de laag die je meteen ziet is in principe afwasbaar. Nadat je gedoucht hebt, is er enkel nog het bruin dat geleidelijk aan vervaagt. Deze mousse heeft dus net als de mousse van L'Oréal een tweevoudig effect (instant bruin + geleidelijke bruining). Eerlijk gezegd geeft de instant bruine laag bij mij niet af, dus kan je hem eigenlijk gewoon 's morgens aanbrengen en daarna je kleren aantrekken. Enkel als je heel erg zweet die dag bijvoorbeeld tijdens het sporten, denk ik dat je wel moet oppassen. Wees wel voorzichtig met het wassen van je handen (die moeten mee bruinen) en waterdruppels die daarbij op de rest van je lichaam kunnen komen en zo strepen maken. Je wast toch best 10 minuutjes na het aanbrengen je handen niet. 
Voor meer uitleg over hoe je best zelfbruiner aanbrengt, lees mijn blogartikel hier.

Dit is het beste beauty product dat ik ooit heb gehad. Het won dan ook volledig terecht de Allure Best of Beauty Award en de InStyle Best Beauty Buys Award. Ben je op zoek naar een goede zelfbruiner met een mooi, natuurlijk, egaal en toch voldoende intens effect waarmee je dezelfde dag nog zomers bruin ziet zonder vervelende geur, dan is dit echt mijn allergrootste aanrader! Ik gebruik al zo'n 7 jaar zelfbruiner dus ik kan zeggen dat ik bijna alle soorten en redelijk wat merken geprobeerd heb, en deze staat met stip op één.

Hier zie je in een filmpje van St Tropez hoe je het product best aanbrengt (in dit filmpje gaat het echter wel over de 'dark' versie van de mousse, terwijl ik de 'lichte' versie heb, hoewel ik hem toch donker genoeg vind, zeker na twee keer).




Liefs,
Manon