Cruelty free beauty haul

Hallo daar!

Deze geweldige producten kocht ik een heel tijdje geleden, maar ik heb de foto's toen niet op mijn blog gepost. Ik heb ze intussen al zo vaak gebruikt dat ik van bepaalde dingen al nieuwe versies heb moeten aanschaffen! 



Dit micellair water op basis van rozenwater voor gezicht en ogen is de beste makeupremover die ik ooit gebruikt heb! Hij ruikt heerlijk, verwijdert alle makeup zonder enige moeite, zonder prikkende ogen en zonder vettigheid. Hij is goed voor de gevoelige huid, en er zitten geen parabenen in. Parabenen zijn chemische stoffen die gebruikt worden als bewaarmiddel en komen vaak voor in vloeibare cosmetica zoals shampoo, douchegel, crèmes etc. Het feit dat er genoeg producenten zijn die zonder parabenen werken, betekent dat dit niet noodzakelijk is. Daarom gebruik ik geen producten meer op mijn huid of haar waar ze inzitten. Het zijn stoffen die een hormoon-ontregelende werking kunnen hebben en door grootschalig gebruik komen ze in het water terecht en beïnvloeden ze het milieu. Ik wil niet beweren dat ze 100% zeker kankerverwekkend zijn of dergelijke, maar persoonlijk vermijd ik ze gewoon liever.

Deze deo ruikt echt overheerlijk. Ik weet niet wat de geur precies is, maar het lijkt op kokosnoot, en/of vanille. Het is een roller en ik ben er verliefd op. Hij is bovendien zonder parabenen of alcohol.

Deze deo gebruik ik minder, maar hij is ook goed. Het is een spray, en hij ruikt heel fris. Ook deze is zonder parabenen! 

Deze douchegel van het supermerk Korres is (net als de andere producten in deze post) vegan-friendly (dat wil zeggen dat er geen dierlijke stoffen zoals honing, melk of dergelijke inzitten en dat ze niet getest is op dieren) en ruikt HEMELS. Er zit kokosnoot en vanille in :). Er zitten geen parabenen in, geen alcohol en ze bestaat uit 90,2% natuurlijke ingrediënten, dus zo weinig mogelijk chemicaliën! 

Ik raad jullie zeker aan Nuxe en Korres eens te proberen, ook al ben je geen veganist. Het is geen moeite om producten te kopen van bedrijven die nooit op dieren testen, de producten zijn geschikt voor de gevoelige huid, ruiken heerlijk en zijn goed voor jou!

Update (8 november 2016) : Nuxe is NIET vegan. Het merk verkoopt in China, waar het verplicht is om producten die op de markt komen te testen op dieren. Ik koop sinds ik dit weet géén Nuxe meer en zou ook niet meer aanraden Nuxe te kopen. Ik doe binnenkort een update van mijn beautyproducten!

Veel liefs,
Manon