Liérac cruelty-free BB cream getest en goedgekeurd



Zoals jullie misschien al wisten, gebruikte ik eerst de BB-cream van Garnier. In Europa is het sinds 2013 verboden om cosmeticaproducten te maken of verkopen die ingrediënten bevatten die getest zijn op dieren. Echter, wanneer je een product koopt waar het niet expliciet op vermeld staat, of wanneer het merk dit niet vermeldt in haar voorstelling (bijvoorbeeld op hun site), dan betekent het niet dat dit een cruelty-free merk is. Dat wil zeggen dat het merk buiten Europa nog steeds dierproeven uitvoert. Ook kan het zijn dat het merk deel uitmaakt van een groter bedrijf dat wel nog proeven op dieren doet (buiten Europa). Garnier en The Body Shop zijn bijvoorbeeld deel van L'Oréal. The Body Shop is dan wel cruelty-free, maar door er producten te kopen steun je natuurlijk wel het moederbedrijf (L'Oréal), en dat is niet over heel de wereld dierproefvrij, want dat is niet overal vereist. Daarom kies ik liever voor merken die uitdrukkelijk dierproefvrij zijn, zoals Liérac. (Hier kan je op de site lezen dat ze geen dierproeven doen.)


Deze BB-cream is even goed als de BB-cream van Garnier die ik voordien gebruikte, en zelfs beter omdat hij een hogere SPF factor heeft (25 in plaats van 15) en een nog aangenamere structuur (namelijk iets meer crème-achtig, ultralicht en meer matterend). Liérac vermeldt bovendien letterlijk dat ze niet op dieren testen, zoals ik hierboven zei. Ik gebruik de kleur 'Sand/Sable', maar er is ook 'Golden/Doré' voor mensen met een donkerdere huid. Ik herinner mij niet hoeveel ik er precies voor betaald heb, maar op deze site kost hij €26,10. Hij is wat duurder dan die van Garnier, maar hij is zijn geld zeker waard en je komt er ook lang mee toe. Ik gebruik hem iedere ochtend, en soms zelfs ook 's avonds (nadat ik mijn gezicht opnieuw gereinigd heb voordat ik uitga) en ik heb van augustus tot nu 2 tubes gebruikt, dus 1 tube is goed voor 2,5 maanden.
Je vindt hem in apotheken die het Liérac gamma verkopen (of op de site die ik net vernoemde).

Als je een goede BB-cream zoekt, raad ik je deze zeker aan! :)

Veel liefs,
Manon