Nuxe haul ♥

Sinds mijn micellair water van Nuxe in Bologna op raakte, en de crème van Avène die ik nog gebruikte als nachtcrème, ben ik op zoek geweest naar een apotheek die Nuxe verkoopt.
Ik had de zoektocht opgegeven en had gezichtscrème en ontschmink-lotion bij Lush gekocht, maar hoewel Lush dierproefvrij is en de producten die ik gekozen had vegan waren, zaten er wél parabenen in. Ik had het in de winkel moeten zien, maar ik besefte het pas toen ik ze reeds gekocht had, en ben ze dus terug gaan brengen. Volgens de website van Lush gebruiken ze inderdaad 2 soorten parabenen, maar gebruiken ze een minimale hoeveelheid (namelijk de helft van de maximum toegelaten hoeveelheid) en streven ze ernaar om op langere termijn parabeenvrij te produceren. Ik vind dit laks, want er zijn genoeg merken die reeds parabeenvrij zijn, dus Lush stelt me hierin teleur. Gelukkig kwam ik puur toevallig voorbij het raam van een apotheek die niet eens zo ver is van waar ik hier woon, en zag ik reclame van Nuxe. Bingo! 

Ik kocht een crème voor gevoelige huid die ik 's avonds kan gebruiken als nachtcrème, maar evenzeer overdag als ik geen BB cream zou gebruiken (wat ik wel altijd doe, maar ik kies liever een algemene vochtinbrengende crème als nachtcrème dan een crème die ENKEL nachtcrème en dus iets rijker is, zodat ik hem eventueel toch ook overdag zou kunnen gebruiken). Daarnaast kocht ik ook oogcrème, want ik zondigde al een tijdje en gebruikte mijn gewone gezichtscrème ook rond mijn ogen (foei), en daarnaast dus mijn favoriete micellair water. De apothekeres was ontzettend vriendelijk en gaf me er een 'kerstcadeautje' bij, wat dus een full size douchegel van Weleda bleek te zijn (joepie, vegan!).




Dit is de oogcrème.


Dit is de gezichtscrème, zoals je ziet is hij heel romig en zacht, maar hij is niet vet, trekt snel in en ruikt bovendien heerlijk en fris. Ik heb een gemengde, met perioden gevoelige huid dus ik gebruik producten voor gevoelige huid.


Deze douchegel met granaatappelgeur kreeg ik gratis als kerstcadeautje, hij ruikt lekker, maar ik heb hem nog niet uitgeprobeerd!

Update (8 november 2016) : Nuxe is NIET vegan. Het merk verkoopt in China, waar het verplicht is om producten die op de markt komen te testen op dieren. Ik koop sinds ik dit weet géén Nuxe meer en zou ook niet meer aanraden Nuxe te kopen. Ik doe binnenkort een update van mijn beautyproducten!


Liefs,
Manon