Nuxe skincare haul

Lieve lezeressen,

Het is weer een hele tijd geleden dat ik nog een blogpost heb geplaatst... Er is vanalles veranderd en ik heb weer heel wat om over te schrijven/posten!
Dit zijn mijn Nuxe producten die ik altijd gebruik en onlangs moest bijkopen, en omdat ik ze een eigen fotoshootje gegeven heb vond ik dat ik er een aparte post voor moest maken in plaats van ze bij mijn gewone beauty haul (die er aankomt) te voegen ;)


Dit Micellair water gebruik ik om mijn makeup te verwijderen. Het ruikt heerlijk, is niet olieachtig, en is geschikt voor huid en ogen (belangrijk voor mensen zoals mij die zich toch willen ontschminken als ze 's avonds heel moe zijn). Mijn huid is vrij gevoelig en dit product is bijna volledig natuurlijk en echt heerlijk om te gebruiken. Ik gebruik het ook na het douchen. Wat ik leuk vind is dat mijn mascara er heel gemakkelijk mee afgaat en dat het toch geen vettige laag achterlaat op je oogleden. Het is echt net gewoon water met een magische eigenschap, haha.

Deze crème gebruik ik als nachtcrème en soms als dagcrème als ik gewoon thuis blijf en nergens heen ga. (Anders gebruik ik mijn BB cream van Liérac.) Hij voelt echt heerlijk zacht en hydrateert heel goed, Hij ruikt ook heel 'normaal' en gezond (als je begrijpt wat ik bedoel), wat ik belangrijk vind voor zo'n crème aangezien ik echt gewoon een hele basic, hydraterende crème wil zonder veel meer (dus geen parfumgeur).

Ten slotte mijn oogcrème, die breng ik ook 's avonds aan, rond mijn ogen, omdat gewone crème eigenlijk niet op de oogcontouren mag worden aangebracht (hoewel ik dat een tijdje heb gedaan toen mijn oogcrème op was...) Hij ruikt ook lekker fris en normaal en voelt heerlijk zacht. Het pompje (dat je niet ziet op de foto omdat de dop erop zit) is trouwens heel handig. 

Je kan Nuxe onder andere kopen in de Inno en de prijzen zijn niet extreem hoog maar wel meer dan 'drugstore' producten. Nuxe test niet op dieren, hun producten zijn met uitzondering van enkele dingen die bijenwas bevatten, allemaal vegan (dus plantaardig); veel van hun producten bevatten voor zo'n 90% ingrediënten van natuurlijke oorsprong, en ze bevatten geen parabenen. Je kan op de verpakking lezen hoeveel percent natuurlijke ingrediënten er in een product zitten (soms is het iets minder, soms bijna 100%). 

Nuxe heeft verschillende lijnen (zo is er bijvoorbeeld ook een lijn voor de 'rijpere' huid, hebben ze ook producten voor als je een droge huid hebt, enz.)
Ik vind het heerlijke, zachte producten en ik blijf ze telkens opnieuw kopen wanneer de mijne op zijn. 

Hebben jullie ook een favoriet merk voor jullie huidverzorgingsproducten? :)

Update (8 november 2016) : Nuxe is NIET vegan. Het merk verkoopt in China, waar het verplicht is om producten die op de markt komen te testen op dieren. Ik koop sinds ik dit weet géén Nuxe meer en zou ook niet meer aanraden Nuxe te kopen. Ik doe binnenkort een update van mijn beautyproducten!

Liefs,
Manon