Take a look inside!

Lieve bloglezeressen (en misschien -lezers)

Ik kijk er al heel lang naar uit deze blogpost te posten. Ik wilde foto's bij daglicht nemen en om de een of andere reden dacht ik er telkens pas aan wanneer het reeds donker was. Toen ik eindelijk foto's genomen heb, heb ik het uiteindelijk nog een eindje voor me uit geschoven, omdat ik perfectionistisch ben en daarom als standaardidee heb dat alles altijd beter kan, wat ervoor zorgt dat als je naar die stem in je hoofd luistert, je helemaal niet doet. (In dit geval dacht ik dat ik foto's had moeten nemen met mijn echte camera in plaats van mijn iPhone, maar mijn camera lag en ligt thuis in mijn kamer en niet in mijn studio, en ik vergat hem elke keer mee te nemen wanneer ik terug naar Gent kwam). 
Ik weet intussen wel dat je soms gewoon werk de wereld moet in gooien of het nu perfect is in je ogen of niet, want dat je anders vaak gewoon niets doet. En dat dat ook de beste manier is om beter te worden; waar het ook over gaat; maar toch trap ik soms nog in de perfectionistische verlammingsval. 
Alleszins, hier is hij dan; de post waar ik toch wel heel trots op ben, want ik ben ongelooflijk gelukkig met mijn nieuwe zelfingerichte stekje, dat hélemaal eruit ziet zoals ik het wil.
Bloempotje: D&M | Kaders: Bol.com | Wit mos en turquoise kristalsnede: Curiosa&Co | Roze en lichtgroene kristallen: jaarlijkse internationale markt Kouter | Prints: Society6 | Cementen kaarsenhouder: zelfgemaakt
Turquoise kristalsnede en wit mos: Cursiosa&Co | Marimobal: customized via eGardenstudio op Etsy
Prints: Society6 | Cementen kaarsenhouder: zelfgemaakt | Koperen borstelhouder: zelfgemaakt |
Makeup borstels: Real Techniques Bold Metals Collection | Koperen mappen: zelfgemaakt | Plant: Ikea
Kleine gekleurde mat: uit Portugal | Grote mat: Ikea
Houten doosjes met koperen laden: DIY project met Ikea doosjes | Bureaublad, stoel en schragen: Ikea | Desk planner: Hema |
Penhouder: gekregen van mijn oma en customized met koper | Koperen bureaulamp: DIY project met lamp van Ikea
Houten doosjes: DIY project met Ikea doosjes | Bureaublad, beschermer en stoel: Ikea | Koperen lamp: DIY project met Ikea lamp | Wijnkistjes: bij drankhandelaar
Wijnkistje: drankhandelaar | Kledingrekjes en bijhorende delen: Ikea | Rek: Ikea | Matje: uit Portugal | Kaders: Bol.com | Prints: Society6 | Plant: Ikea | Tafel: Ikea | Stoelen: DIY project met Ikea stoelen | Faux schapenvachtjes: Ikea | Afdruiprek met verdieping en opvanger: Ikea | Handdoek: H&M Home
Print: Society6 | Kader: Bol.com | Koperen borstelhouder: DIY project | Makeup borstels: Real Techniques Bold Metals Collection
Wandkleed: Urban Outfitters online | Rond kussen: Kremmerhuset | Linnen lakens: House In Style | Kledingrek: Ikea
Bloempotje: zelfgemaakt
Kruidenpotjes om zelf te kweken: Hema
Geurkaars: Yankee candle | Tafel: Ikea | Stoelen: DIY project met Ikea stoelen | Matje: Ikea | Tulpen: dagelijkse bloemenmarkt Kouter
Servettenhouder: Casa | Tafel; Ikea | Stoelen: DIY project met Ikea stoelen | Lange spiegel met hout op achtergrond: Ikea

Zoals je kan zien heb ik bepaalde dingen zelf gemaakt of bewerkt, zo heb ik gezorgd dat er allemaal koperaccenten terugkomen in mijn kot. Mijn bureaulamp, doosjes op mijn bureau, mappen, en een deel bloempotjes en andere potjes heb ik zelf koper gespoten, net als de poten van mijn stoelen. Een post daarover volgt nog, voor degenen die geïnteresseerd zijn hoe ik dit heb gedaan en die tips willen die ik intussen wel te geven heb (zeker met betrekking tot welke verf je absoluut niet en absoluut wel moet kopen). 

Misschien valt het op dat bepaalde vakken in mij rek en mijn wijnkistjes nog vrij leeg zijn, dat komt omdat bijna al mijn boeken nog thuis staan en eigenlijk terug naar Gent zouden moeten komen.

De dingen waar ik het meest blij mee ben op mijn kot zijn - natuurlijk nog steeds - mijn mosbal, sowieso al mijn plantjes waar ik ongelooflijk veel van hou (maar die had ik weliswaar al langer), mijn tafel met de handige laatjes, de customized koperen stoelen met de faux schapendekentjes, mijn wandkleed in mijn favoriete kleuren dat ik ook al lang heb, en mijn heerlijke linnen lakens die ik voor kerst gekregen heb van mijn ouders. Er is iets dat me zo gelukkig maakt aan die diepe indigo kleur, en aan het gevoel wanneer ik 's avonds in bed kruip dat ik niet kan omschrijven. Nu mijn blauwe lakens in de was zijn mis ik ze echt omdat het de enige linnen lakens zijn die ik tot nu toe heb en je geraakt er echt op gesteld! Ik las eens ergens op internet dat eens je in linnen lakens hebt geslapen, je nooit meer terug wil naar 'andere' stof en ik dacht toen dat het een verkoopstekstje was, maar ik ben zelf een aanhanger van het linnenlakenslapen geworden, haha. Ik hou ook wel echt veel van mijn bed, dat ik in m'n eentje in mekaar gestoken heb in enkele uren, waar ik best trots op ben aangezien het tot nu toe het meest complexe Ikeameubel was dat ik alleen in mekaar stak! Het heeft namelijk een ladensysteem, maar gelukkig ben ik wel een handig persoon zo lang ik op voorhand een handleiding heb doorgenomen. Dit bed stond al jarenlang op mijn wishlist maar het is er nu pas van gekomen om het eindelijk te kopen, omdat ik vaak verhuisd ben en nu niet van plan ben nog dit prachtige kotje te verlaten tot ik afgestudeerd ben :) Daarom ben ik er misschien wel extra blij mee. Dankzij de laden bespaar ik vrij veel plaats in mijn kot.

Ik heb geprobeerd overal bij te zetten van waar het komt, maar als je nog een vraag hebt, feel free to ask ! :) Ik vertel je met plezier hoe ik iets heb gedaan of waar ik het gevonden heb.

Veel liefs,
Manon