Accidentally vegan accessories haul

Hallo daar,

Dit zijn een aantal spullen die ik de afgelopen maand kocht voor de lente/zomer, die 'accidentally vegan' zijn zoals ze dat weleens noemen: dingen die geen dierlijke materialen zoals leder/wol/bont bevatten, zonder dat het merk daar echt bewust mee bezig is (en zonder dat het merk voor het overige per se vegan is). Ik vind het heel leuk om accidentally vegan spullen te vinden, want ik vind dat je op die manier merkt dat het heus niet zo moeilijk hoeft te zijn om diervriendelijk te leven. Je hoeft niet per se naar speciale winkels te gaan. 

Ik laat jullie ook zien hoe ik mijn spulletjes al gestyled heb sinds ik ze heb! 

Tasje, La Bottega (Hasselt)


Glittersneakers, Liu Jo

Wat ik opvallend vind aan deze sneakers - naast het feit dat ik ze zelf gewoon supermooi en glittery vind - is dat werkelijk overal waar ik kom met deze schoenen, mensen heel vrolijk worden en me komen zeggen hoe leuk ze mijn schoenen vinden. Ik koop zeker nooit kleren opdat of omdat anderen ze mooi zouden vinden maar het is wel een leuk gevoel als iemand die je totaal niet kent je een compliment geeft.


Pennenzak & toilettas, Ted Baker

Ik kreeg deze pennenzak van mijn moeder en ik was er zo verliefd op dat ik achteraf zelf de toilettas heb besteld op de website van La Bottega!


Handtas, Star Mela

Ik vond deze tas zó mooi en hij past echt perfect bij mij qua stijl, dus ik kon het niet laten om hem te bestellen via Asos. Ik denk dat als je iets tegenkomt dat helemaal 'jij' is, je het moet kopen. Dat zijn namelijk het soort spullen waar je jarenlang plezier van hebt en die je nooit beu raakt. Ik heb bijvoorbeeld een bordeaux handtas (van Arthur & Aston) sinds mijn tweede of derde middelbaar die ik nog steeds gebruik en nog steeds prachtig vind, en dat is nu toch al zo'n 10 jaar geleden. Hetzelfde geldt voor de beige leren handtas die je kon zien in een foto hierboven, daarvoor zocht ik heel Berlijn af in elke Hugo Boss winkel toen ik een jaar of 16 was, en ik kon hem uiteindelijk gewoon bestellen in La Bottega (of all places - een van de winkels waar ik het meest kwam toen ik nog in Hasselt op school zat). Die handtas heb ik dus ook al zo'n 7 jaar en hij is voor mij nog steeds de mooiste handtas die ik ooit zag. 
De tas van Star Mela is van katoen, en is dus vegan. Ik vind hem leuk omdat hij zo groot is (waardoor ik hem kan gebruiken wanneer ik vrij veel wil meenemen zoals een cursus, een boek, mijn notebook, fles water, agenda, portefeuille, make-uptasje, gsm, eten, enz) en omdat hij donkerblauwe streepjes heeft op beige katoen, en een kleurrijke hanger. Ik word gewoon blij van ernaar te kijken!


Ik heb hem nog maar net en heb hem nog niet gebruikt, maar dit is hoe ik hem in de zomer bijvoorbeeld zou stylen. Jammer genoeg is het buiten nog niet warm genoeg om jurkjes te dragen.

Zo, dit zijn mijn nieuwe vegan accessoires die ik wilde delen :)
Volgende blogpost zal - eindelijk - gaan over de DIY projectjes met koperverf op mijn kot!

Veel liefs,
Manon